شناسهٔ خبر: 67568703 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

اجرای طرح بصیرت عاشورائی در امامزادگان نهاوند

همدان-رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نهاوند گفت: برنامه‌های محرم امسال در قالب طرح بصیرت عاشورایی در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه پیش بینی شده است.

صاحب‌خبر -

مهدی سوری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: این برنامه‌ها از روز ۱۷ تیر (اول ماه محرم) آغاز شده و تا ۱۴ شهریور (پایان ماه صفر) در تعدادی از بقاع متبرکه اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: ویژه برنامه نوجوانان حسینی با عنوان «احلی من العسل» در پنجم محرم با حضور نوجوانان در بقعه متبرکه شاهزاده محمد و علی (ع) پیش بینی شده است و طبق روال هر سال نیز در اولین جمعه از ماه محرم که امسال مصادف با ششم محرم است برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی در ۸ بقعه برگزار می‌شود.

سوری گفت: همچنین مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورا و نماز جماعت ظهر عاشورا در بقاع متبرکه اقامه می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نهاوند بیان کرد: اجرای مراسم چهارپایه خوانی و برگزاری همایش رهروان زینبی در بعدازظهر روز ۱۱ محرم با حضور بانوان و اقامه عزای سالروز شهادت امام سجاد (ع) از دیگر برنامه‌های سوگواره بصیرت عاشورایی است.

وی افزود: برپایی خیمه‌های معرفت، ایستگاه‌های صلواتی، روضه‌های نیابتی و محافل انس با قرآن از دیگر برنامه‌هایی است که در این طرح در آستان مقدس امامزادگان اجرا می‌شود.

نظر شما