شناسهٔ خبر: 67567922 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

ستاره والیبال ایران در گفت‌وگو با «اعتماد»؛

حسین‌خانزاده: مردم حق دارند از عملکرد والیبال ناراحت باشند؛ موفقیت‌های ژاپن نوش‌جان‌شان چون برنامه‌ریزی دارند!

پوریا حسین خانزاده ستاره تیم ملی والیبال که به تازگی لژیونر شده است با روزنامه اعتماد گفت و گو کرده است.

صاحب‌خبر -
حسین‌خانزاده: مردم حق دارند از عملکرد والیبال ناراحت باشند/ موفقیت‌های ژاپن نوش‌جان‌شان چون برنامه‌ریزی دارند!
کد خبر: 666414
|
۱۴۰۳/۰۴/۱۸ ۰۹:۴۰:۰۷

روزبه   دلاور| تیم ملی والیبال کشورمان در مسابقات لیگ ملت‌های والیبال عملکرد ضعیفی را به جای گذاشت و با کسب فقط دو‌برد از دوازده بازی و با شش امتیاز در جدول رده‌بندی مسابقات در رتبه یکی مانده به آخر قرار گرفت.

به گزارش روزنامه «اعتماد»، ملی‌پوشان والیبال ایران با کسب این نتایج ضعیف شانس حضور در المپیک را هم از دست دادند، اما تیم شگفتی‌‌ساز این بازی‌ها بدون تردید ژاپن بود. سامورایی‌ها که در دو، سه سال اخیر با برنامه‌ریزی صحیح پیشرفت چشمگیری داشتند در این دوره از مسابقات تا فینال پیش رفتند و در بازی پایانی هم نبرد جانانه‌ای مقابل فرانسه داشتند اما نتوانستند از پس این حریف اروپایی بربیایند. به بهانه نتایج ضعیف تیم ملی و‌ همچنین لژیونر شدن پوریا حسین‌خانزاده با این ستاره جوان والیبال تماس گرفتیم . حسین‌خانزاده که در زمان حضور مربی خارجی مورد اعتماد قرار نمی‌گرفت و با نشستن پیمان اکبری روی نیمکت تیم ملی به ترکیب اصلی آمد و خوش درخشید فصل آینده در تیم «لوبه» در کشور ایتالیا بازی خواهد کرد. تیم لوبه در این فصل در جایگاه نه‌چندان خوب پنجم قرار گرفت و این‌بار امیدوار است با ستاره ایرانی خود دوباره به مقام قهرمانی سوپر لیگای ایتالیا برسد. لوبه در فصل آینده باید در کاپ اروپا دومین سطح از مسابقات باشگاهی اروپا بازی کند و در لیگ قهرمانان اروپا غایب بزرگ این تورنمنت است.

از افتخارات لوبه می‌توان به دو قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا، هفت قهرمانی لیگ، هفت قهرمانی جام حذفی، چهار قهرمانی سوپرکاپ، یک قهرمانی جام باشگاه‌های جهان و چهار قهرمانی چلنج کاپ اروپا اشاره کرد که نشان می‌دهد پوریا حسین‌‌خانزاده راهی تیمی بزرگ شده است. در ادامه، گفت‌وگوی اختصاصی «اعتماد» با حسین‌خانزاده را می‌خوانید.

 

الان مگر نباید ایتالیا باشی؟

نه. تقریبا بیست روز تا یک ماه دیگر می‌روم‌.

کی قرارداد بستی؟

تفریبا پارسال بود یا بهتر بگویم چند ماه قبل در پلی‌آف بازی‌ها صحبت‌هایی داشتم و قرارداد بستیم و بعد از این بازی‌ها دیگر باید بروم ان‌شاءالله ایتالیا. دوست داشتم در ایتالیا بازی کنم و به یکی از اهدافم رسیدم.

هدف بعدی‌ات چیست؟

ان‌شاءالله جایگاهم را در آنجا محکم کنم. لیگ ایتالیا سطح بالایی دارد و رقابت در آنجا سخت است. بازیکنان ایرانی هم در آنجا بازی کرده‌اند اما نتوانستند سال‌های زیادی بازی کنند و برگشتند، اما هدف من این است که چند سال در آنجا بمانم. فعلا هم قراردادم یک‌ساله است‌.

با مربی تیمت صحبتی نداشتی؟

نه، اما با مدیرعامل صحبت کردیم. حالا وقتی رفتم آنجا با مربی و عوامل تیم صحبت می‌کنیم. نظر مربی و مدیرعامل بود که به این تیم بپیوندم و حالا بازهم صحبت می‌کنیم‌.

برسیم به لیگ ملت‌ها، درباره این مسابقات صحبت کن.

در این مسابقات به نتایجی که می‌خواستیم نرسیدیم. بیشتر بازی‌های‌مان را باختیم و در کل سال سختی برای همه والیبالی‌ها بود.‌خودمان هم واقعا راضی نیستیم مثل مردم علاقه‌مند به والیبال‌. نمی‌دانم دلیلش چی بود اما انگیزه و آن جنگندگی لازم کم شده بود.نمی دانم برای چی!

شاید به این دلیل بود که با ذهنیت شانس از دست رفته در صعود به المپیک، گام به بازی‌ها گذاشتید ؟

کارمان راحت‌تر بود برای صعود به المپیک چون حریفان مستقیم ما هلند و کوبا بودند که می‌توانستیم این تیم‌ها را ببریم. می‌شد سهمیه بگیریم اما آن برنامه‌ریزی را نداشتیم.

از تغییر و تحولات زیاد در کادرفنی کلافه نشدید؟

بله! بالاخره یکی باید بیاید که بماند. پائز در مدتی که بود کاری نکرد اما وقت کمی داشت. هر مربی هم باشد این‌طوری کار برایش سخت می‌شود. اینکه بعد یکی دو هفته حضور در ایران به مسابقات مهم برود برای یک مربی عجیب و غریب است! در والیبال چیزی به اسم قرارداد سه‌ماهه نداریم و مربیان قرارداد سه‌ساله می‌بندند تا در المپیک بعدی و جهانی باشند. حالا بعد چه کسی می‌آید ان‌شاءالله فرصت بدهند. فدراسیون هم واقعا تلاش می‌کند؛ با این مشکلات و بی‌پولی تلاش خود را می‌کنند. ان‌شاءالله تصمیمات خوبی بگیرند. من جای دیگر هم گفتم اگر واقعا می‌خواستیم به المپیک صعود کنیم‌ باید از 3‌سال پیش یعنی بعد از المپیک توکیو برنامه‌ریزی می‌کردیم که با چه مربی و با چه اردوهایی پیش برویم. اگر می‌خواهیم نسل را کامل عوض کنیم انجامش دهیم، اگر چند تا بازیکن می‌خواهیم تزریق کنیم همان موقع تزریق کنیم. ان‌شاءالله الان تصمیمات خوبی بگیرند.

درباره بعضی از بازیکنان که به دلایلی مثل مصدومیت از حضور در تیم ملی انصراف دادند چه صحبتی داری؟

ما نمی‌دانیم که مصدوم بودند یا نه و نمی‌شود گناه کسی را بشوییم. ما هم رفتیم جنگیدیم دلیل نمی‌شود بگوییم آنها که نیامدند مصدوم نبودند اما مشکل برنامه‌ریزی است که باید درست شود.باخت در هر رشته‌ای تاثیرات خودش را دارد اما نباید باخت را با خودمان حفظ کنیم. این المپیک تمام شد و‌ نباید روی‌مان تاثیر بگذارد و باید به مسابقات بعدی فکر کنیم.

نظر خودت به عنوان یک بازیکن، دوست داری با مربی ایرانی کار کنی یا خارجی؟

من کسی نیستم که بخواهم نظر بدهم که مربی چه کسی باشد! اما امیدوارم تصمیم خوبی بگیرند. آقای اکبری هم یکی از بهترین مربیان ایران است. فقط تصمیمی بگیرند و مربی‌ای بیاورند که به سود والیبال ما باشد.

ارتباطت با پائز چطور بود؟

ارتباطم با مربیان همان ارتباط استاد و شاگردی است.پائز هم ارتباطش با همه خوب بود. اینکه بگویند چرا من را بازی نداد این نظر مربی است‌. من هم مربی شوم اجازه نمی‌دهم بازیکنی به من بگوید چرا به من بازی دادی یا نه چون همه کاره، من مربی هستم. من هم در بازی‌ها کمتر بازی کردم اما اعتراضی نکردم.

نیکولوف هم فالوت کرده با او ارتباط خوبی داری؟

ما از سال ۲۰۲۰ در مسابقات قهرمانی جوانان جهان ‌باهم آشنا شدیم. با هم همدوره هستیم و از قبل همدیگر را می‌شناختیم. الان هم هم‌تیمی شدیم و فکر می‌کنم سال خوبی با هم داشته باشیم.

هدف تیم جدیدت در لیگ ایتالیا چیست؟

گفتند جوانگرایی است. قبلا تیم شرایط خوبی داشت و الان جوانگرایی می‌کنند برای آینده.

سوال آخر درباره عملکرد خوب ژاپن در چند سال اخیر است.‌دلیل پیشرفت این تیم از نظر شما چیست؟

به خاطر برنامه‌ریزی است که ما در آن ضعیف هستیم اما آنها خیلی خوب پیش می‌روند. آنها تلاش می‌کنند ما هم تلاش می‌کنیم و حتی پتانسیل ما بیشتر است و به لحاظ فیزیکی بهتر هم هستیم اما آنها برنامه‌ریزی دارند و موفقیت‌های‌شان نوش جان‌شان! تلاش و تمرین و کار می‌کنند.آنها خیلی منظم بازی می‌کنند و بازیکنان‌شان به اروپا هم رفته‌اند و بازی می‌کنند.

صحبت پایانی؟

مردم ما والیبال را دوست دارند. کسانی با من از والیبال حرف می‌زنند که اصلا فکر نمی‌کردم ‌والیبال را نگاه می‌کنند. مردم دوست دارند نتیجه بگیریم و اگر ناراحت هستند ما به آنها حق می‌دهیم. ما هم ناراحت هستیم. ان‌شاءالله با برنامه‌ریزی بتوانیم جبران کنیم.

 

نظر شما