شناسهٔ خبر: 67567018 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

افزايش 157 درصدي آموزش‌هاي تخصصي ايمني رانندگي در آذربايجان شرقي

صاحب‌خبر -
افزايش 157 درصدي آموزش‌هاي تخصصي ايمني رانندگي در آذربايجان شرقي
خبرگزاری آریا - رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان شرقی از افزایش 157 درصدی آموزش‌های تخصصی ایمنی به موتورسواران، رانندگان وانت بار و ادوات کشاورزی در سه ماهه اول امسال در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری آریا از آذربایجان شرقی، روح اله رضایی؛ رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گفت: در سه ماهه اول سال گذشته این آموزش‌ها در 7 روستا و برای 350 نفر ارائه شده بود که در بهار امسال 900 نفر از ساکنان 18 روستای استان از آن بهره‌مند شده است.
وی همچنین از آشکارسازی یک هزار و 700 دستگاه ناوگان باری سبک (وانت بار) در سال جاری خبر داد و افزود: این تعداد نسبت به عملکرد مدت مشابه سال گذشته 55 درصد رشد دارد.
رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان شرقی با بیان اینکه یک هزار و 200 دستگاه موتور سیکلت نیز آشکار سازی شده است، گفت: در این زمینه هم 50 درصد عملکرد این اداره افزایش داشته است.
رضایی با اشاره به نقش و اهمیت استفاده از کلاه ایمنی در جلوگیری از آسیب بیشتر به موتور سواران هنگام سانحه افزود: در سه ماهه امسال 480 عدد کلاه ایمنی به موتورسواران داده شده که 129 درصد نسبت به سه ماهه سال 1402 بیشتر شده است.
وی در ادامه گفت: مدارس حاشیه راه‌های استان نیز جزو جامعه هدف آموزش اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان شرقی بوده که در این راستا در عرض سه ماه به 750 دانش آموز 15 مدرسه آموزش‌های تخصصی ایمنی داده شد

نظر شما