شناسهٔ خبر: 67566759 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

تعيين تکليف بيش از 500 پرونده در کميسيون ماده 5 استان لرستان

صاحب‌خبر -
تعيين تکليف بيش از 500 پرونده در کميسيون ماده 5 استان لرستان
خبرگزاری آریا - معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی لرستان گفت: در سه سال اخیر فقط در کمیسیون ماده پنج بیش از 500 پرونده متقاضی مردمی را تعیین تکلیف کردیم که رضایت مردمی را به دنبال داشته است.

برزو بردی‌نشین معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی لرستان در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (لرستان)، اظهار کرد: راه و شهرسازی لرستان دبیر کمیسیون‌های تخصصی و کمیسیون موضوع ماده پنج قانون تاسیس شورای عالی و معماری ایران و به ویژه دبیرخانه کارگروه زیربنایی توسعه روستایی، عشایری و شهری و آمایش سرزمین محیط زیست ذیل شورای برنامه‌ریزی است.
وی ادامه داد: در سه سال اخیر، در کمیسیون ماده 100، بیش از 500 پرونده در استان تعیین تکلیف شده است.
معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی لرستان گفت: همچنین در سه سال اخیر فقط در کمیسیون ماده پنج بیش از 500 پرونده متقاضی مردمی را تعیین تکلیف کردیم و بیش از 250 فقره پرونده را در یک سال گذشته تعیین تکلیف شده و این رضایت مردمی را به دنبال داشته است.
بردی نشین بیان کرد: در کارگروه زیربنایی که رفع موانع تولید را در دستور کار دارد و مرتبط با شعار سال است بیش از 20 جلسه برگزار و در این سه سال دولت سیزدهم منجر به تعیین تکلیف 300 پرونده شده که بیش از 160پرونده در سال گذشته به سرانجام رسیده؛ این پرونده‌ها در جلسات مختلف کارگروه زیربنایی تعیین تکلیف شدند تا به رشد و تولید استان کمک شایانی کنند.
وی اضافه کرد: در حوزه نهضت ملی مسکن با توجه به وضعیت ویژه لرستان، با مشاورین مختلفی قراردادهایی منعقد شده و زمین‌ها احصا و گزارش‌های توجیهی نیز احصا و طرح‌ها را در شورای عالی معماری ایران مطرح کردیم که خیلی از آنها مصوب شدن و در اختیار معاونت مسکن و ساختمان قرار گرفته‌اند.
معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی لرستان از تهیه بیش از 15 طرح جامع و تفصیلی خبر داد و گفت: سال گذشته شاهد جهش خوبی در این راستا بودیم و بیشتر طرح‌ها بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارند که در اسرع وقت جهت تصویب به شورای عالی شهرسازی و معماری کشور ارسال خواهد شد.

نظر شما