شناسهٔ خبر: 67566052 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

«نامه نیوز» گزارش می‌دهد

فاز دیگری از دعوای جلیلی و قالیباف

اختلاف نظر و مجادله بین قالیباف و جلیلی اگر به گفته بسیاری از تحلیلگران اگر نبود، شاید نتیجه انتخابات طور دیگری رقم می‌خورد اکنون وارد مرحله و فاز دیگری شده است.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - انتخابات ریاست جمهوری دوره چهاردهم تمام و رئیس جمهور هم معلوم شد. در تحلیل این انتخابات اما مهم‌تر از رئیس جمهور شدن پزشکیان و میزان مشارکت، رویارویی عجیب دو چهره اصولگرا است که باید به آن توجه ویژه کرد.

اختلاف نظر و مجادله بین قالیباف و جلیلی اگر به گفته بسیاری از تحلیلگران اگر نبود، شاید نتیجه انتخابات طور دیگری رقم می‌خورد اکنون وارد مرحله و فاز دیگری شده است. 

تیم انتخاباتی این دو نامزد ریاست جمهوری که تا دیروز با توییت و اظهارنظر یکدیگر از برتری خود در نظرسنجی‌ها گفته و دیگری را تشویق به انصراف می‌کرد، اکنون به مرحله دیگری را مقصر دانستن رسیده است!

در نتیجه حاصل شده فرقی ندارد اما انگار نزدیکان جلیلی و قالیباف که احتمالا با مشورت‌های غلط خود سبب رویارویی این دو چهره سیاسی و عدم ائتلاف و نهایتا شکست اصولگرایان شدند، اکنون برای آرام کردن وجدان خود هم که شده دنبال مقصر می‌گردند. از این رو است که شاهدیم حامیان قالیباف از اولین دقایق شمارش آرای انتخاباتی و پیشتازی پزشکیان انگشت اتهام رو به سوی جلیلی‌چی‌ها گرفته و به عدم انصراف جلیلی تاختند.

در مقابل یاران جلیلی هم ساکت نمانده و همچنان اصرار می‌کنند که عدم انصراف او کار درستی بوده است. در همین راستا امیرحسین ثابتی دیروز در کانال تلگرامی خود نوشت: «بعد از شمارش آرا، بعضی از هواداران آقای قالیباف، مدعی شدند اگر دور اول جلیلی به نفع قالیباف کنار میرفت، در دور دوم او میتوانست پزشکیان را شکست دهد. اما این تحلیل از چند جهت غلط است؛ اول اینکه بر اساس شاخص مقبولیت، جلیلی رای بیشتری داشت و طبیعتا باید در صحنه باقی می‌ماند و بعد از پایان دور اول نیز معلوم شد که رای او حدود سه برابر قالیباف بوده و از این جهت، شاید اگر برعکس بود و ایشان به نفع جلیلی کنار میرفت جلیلی میتوانست همان دور اول کار را تمام کند».

وی تاکید کرد: «در دوگانه قالیباف و پزشکیان نیز پزشکیان پیروز بود با این تفاوت که حتما رای قالیباف به اندازه جلیلی نیز نبود».

 

نظر شما