شناسهٔ خبر: 67566033 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

نشانه هاي حرکت يمن در مسير تحقق صلح فراگير با رياض

صاحب‌خبر -
نشانه هاي حرکت يمن در مسير تحقق صلح فراگير با رياض
خبرگزاری آریا - تفاهمات صورت گرفته در چارچوب مذاکرات دیپلماتیک جدید بین صنعا و ریاض، از سرگیری مذاکرات و دستیابی به توافق صلح فراگیر بین دو طرف را نوید می دهد.

به گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم در صنعا، مراحل سیر پرونده یمن در روزهای اخیر بیانگر نشانه هایی از پیشرفت در مسائل بشر دوستانه مانند فعالیت مجدد فرودگاه بین المللی صنعا و تکمیل توافقنامه مبادله اسرا بین دو طرف بوده است.
بنابر این گزارش، منابع یمنی می گویند که این تفاهمات در چارچوب حرکت دیپلماتیک جدید بین صنعا و ریاض با هدف از سرگیری مذاکرات و دستیابی به توافق صلح فراگیر انجام می شود.
پس از توقف چند روزه، فرودگاه بین المللی صنعا به تدریج فعالیت خود را از سر گرفته و میزبان پروازهایی از فرودگاه جده بود که حامل تعدادی از زائران یمنی سرگردان در عربستان سعودی بودند.
در این میان، میانجیگری عمان موفق به حل و فصل اختلافات طرفین در زمینه حمل و نقل هوایی شد، مشروط بر اینکه اقدامات تنش آفرین در این بخش از سوی دو طرف متوقف شود و وضعیت به قبل از تشدید تنش ها بازگردد.
حمید عاصم یکی از اعضای تیم مذاکره کننده یمنی به خبرنگار العالم گفت: ما به عربستان سعودی مهلت دادیم و پس از آن حجاج آمدند. فرودگاه صنعا هم اکنون به روی اردن نیز مانند گذشته باز شده و انشاءالله در آینده به روی همه مقاصد جهان به جز رژیم صهیونیستی باز خواهد شد.
حل بحران مربوط به فرودگاه صنعا حتی به صورت جزئی بخشی از حل پرونده‌های بشردوستانه در یمن مانند پرونده اسراست که اخیرا شاهد پیشرفت‌هایی در مذاکرات طرفین در مسقط پایتخت عمان بوده است.
احمد ابو حمراء عضو کمیته ملی امور اسرای یمن نیز گفت: امیدواریم این توافق حاصل شود و مانعی در مسیر آن نباشد تا بعد از مبادله اسامی، در مدت دو ماه توافق اجرا شود.

نظر شما