شناسهٔ خبر: 67565299 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

از ابتدای سال تا امروز بیش از ۱۰میلیون نفر به سینما رفته‌اند

رکورد ۶۰۰ میلیاردی اکران در ۱۱۰ روز

دنیای اقتصاد : ۶۱۴میلیارد و ۱۷۹میلیون و ۵۲هزار تومان؛ این رکورد فروش سینمای ایران در ۱۱۰ روز است. یعنی از ابتدای سال تا همین امروز. و به طور میانگین هر روز بیش از ۵.۵میلیارد تومان. این رکورد اگر حفظ شود در پایان سال مجموع فروش سینمای ۱۴۰۳ به بیش از ۲هزار میلیارد تومان، یعنی دو برابر رکورد سال گذشته، خواهد رسید، که البته به نظر می‌رسد کار بسیار دشواری باشد ولی خیلی دور از تصور هم نیست. از ابتدای امسال ۲۰ فیلم جدید روی پرده سینماها رفته و در۲۶۳هزار و ۸۵۳سانس به نمایش درآمده‌اند. در همین زمان هم تعداد بلیت‌های فروخته‌شده ۱۰میلیون و ۶۶۸هزار و ۸۹۱ قطعه بوده است. به این اعتبار می‌توان گفت میانگین قیمت بلیت در بازار امسال،‌ حدود ۵۷هزار و ۵۰۰تومان است.

صاحب‌خبر -

همچنین در هفت روز گذشته و با توجه به فضای انتخاباتی که در کشور جریان داشت، فیلم‌های سینمای ایران فرصت نمایش در ۱۹هزار و ۷۰۵سانس را پیدا کرده و توسط ۶۸۴هزار و ۹۰۵ نفر تماشا شده‌اند؛ به این ترتیب در این هفته، میزان فروش سینمای ایران عددی معادل با ۳۵میلیارد و ۷۴۸میلیون و ۲۷۲هزار تومان بوده است. این آمار حاکی است مجموع رقم فروش همچنان نسبت به هفته‌های گذشته ۸میلیارد کاهش فروش را تجربه کرده است. در این هفته، همچنان کمدی‌ها پرفروش بودند، کمدی‌هایی که در یک دوره کوتاه زمانی به دلیل ایام سوگواری محرم روی پرده نخواهند رفت.  «تگزاس ۳» به کارگردانی مسعود اطیابی با در اختیار داشتن ۴۵۷ سالن سینما، توسط ۳۴۴هزار نفر تماشا شده و به فروشی بیشتر از ۱۷میلیارد تومان رسیده است و با کاهش فروش ۳میلیاردی نسبت به هفته قبل در صدر جدول هفتگی فروش قرار گرفته است.

این فیلم که اکران خود را از ۸خرداد به تهیه‌کنندگی ابراهیم عامریان به سرگروهی پردیس سینمایی هویزه آغاز کرده است با در اختیار داشتن ۶۱۶ سالن سینما در سال جاری، توسط ۲میلیون و ۲۵۶هزار نفر تماشا شده و به فروشی بیشتر از ۱۴۳میلیارد تومان رسیده است. همچنین «خجالت نکش۲» به  کارگردانی رضا مقصودی که از ۱۶ خرداد بر پرده سینماها نقش بسته است، در هفته گذشته توسط بیش از ۱۸۶هزار نفر تماشا شده و به فروش ۹میلیارد و ۵۴۹میلیون تومان دست یافته است و با کاهش ۲میلیاردی فروش در جایگاه دوم جدول فروش هفتگی قرار گرفته است. این فیلم با در اختیار داشتن ۵۳۵ سالن سینما در سال جاری، توسط ۸۳۵هزار نفر تماشا شده و به فروشی بیشتر از ۴۸میلیارد تومان رسیده است.

«تمساح خونی» هم به کارگردانی جواد عزتی که همچنان پرفروش‌ترین فیلم سال ۱۴۰۳ محسوب می‌شود، در رده سوم جدول فروش هفتگی قرار دارد و توانسته در هفت روز گذشته به فروشی معادل با ۲میلیارد و ۵۰۱میلیون تومان دست پیدا کند. «تمساح خونی» که اکران خود را از ۱۶ اسفند‌ماه سال قبل در قالب اکران نوروزی آغاز کرده است، با در اختیار داشتن ۶۸۹ سالن سینما در سال جاری، توسط ۲میلیون و ۷۳۷هزار نفر تماشا شده و به فروشی نزدیک به ۱۶۴میلیارد تومان رسیده است.

برچسب‌ها:

نظر شما