شناسهٔ خبر: 67564683 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو از قیمت طلا: فلز زرد در انتظار یک هفته ویژه؟ تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو از قیمت طلا: فلز زرد در انتظار یک هفته ویژه؟

به گزارش اکوایران، طلا بالاخره این هفته از رکود تابستانی خود خارج شد، چراکه داده‌های ضعیف اشتغال آمریکا به فلز زرد کمک کرد تا از الگوی قیمتی اخیر خود خارج و مجددا به سطح قیمت 2400 دلار نزدیک شود. به نوشته کیتکو، قیمت لحظه‌ای طلا در هفته معاملاتی اخیر با 2326 دلار در هر اونس آغاز به کار کرد و در

صاحب‌خبر -

به گزارش اکوایران، طلا بالاخره این هفته از رکود تابستانی خود خارج شد، چراکه داده‌های ضعیف اشتغال آمریکا به فلز زرد کمک کرد تا از الگوی قیمتی اخیر خود خارج و مجددا به سطح قیمت 2400 دلار نزدیک شود.

به نوشته کیتکو، قیمت لحظه‌ای طلا در هفته معاملاتی اخیر با 2326 دلار در هر اونس آغاز به کار کرد و در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در محدوده ۱۵ دلاری از آن سطح باقی ماند. سپس روز چهارشنبه با انتشار انبوهی از داده‌های اقتصادی و رویدادهای خبری، از جمله داده‌های استخدامی ای‌دی‌پی، آمار بیکاری هفتگی، شاخص مدیران خرید بخش خدمات (ISM) که همگی پیش از تعطیلات چهارم جولای در ایالات متحده منتشر شد، به همراه صورت‌جلسه نشست کمیته بازار آزاد فدرال در ماه ژوئن، همراه بود.

این داده‌ها نشان‌دهنده تضعیف بازار کار در ایالات متحده بود و صورت‌جلسات فدرال رزرو تمایل کمی به افزایش نرخ بهره را نشان می‌داد. این ترکیب به افزایش قیمت طلا از سطح بدون تغییر هفتگی به بالاترین قیمت آن زمان خود یعنی 2363 دلار کمی بعد از 10:30 صبح به وقت شرقی آمریکا کمک کرد.

فلز زرد در طول تعطیلات روز استقلال در محدوده چند دلاری از بالاترین قیمت جدید خود در نوسان بود. سپس، معامله‌گران در صبح جمعه برای دریافت تأیید نهایی آنچه داده‌های ابتدایی هفته به آن‌ها نشان داده بود، بازگشتند: اشتغال، طبق گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ماه ژوئن، واقعا در حال کاهش بود، به‌طوری که اصلاح داده‌ها بیش از 100 هزار شغل را از دو ماه قبل کم کرد، در حالیکه نرخ بیکاری به‌طور غیرمنتظره‌ای به 4/1 درصد افزایش یافت.

این همان اتفاقی بود که معامله‌گران فلزات گران‌بها به آن نیاز داشتند و آن‌ها قیمت طلا را از 2367 دلار در هر اونس در دقایق قبل از انتشار آمارها به بالاترین سطح هفتگی جدید که بالاتر از 2390 دلار بود، افزایش دادند.

آخرین نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نیوز نشان می‌دهد که تقریبا همه کارشناسان این صنعت، پیش‌بینی افزایش قیمت طلا در هفته آینده را دارند، در حالیکه احساسات معامله‌گران خرد نسبت به قیمت طلا بار دیگر مثبت شده است.

این هفته، 12 تحلیل‌گر وال‌استریت در نظرسنجی طلای کیتکو نیوز شرکت کردند و اکثریت قریب به اتفاق آن‌ها چراغ سبز برای افزایش قیمت فلز زرد را می‌بینند. ده کارشناس، معادل 83 درصد، انتظار دارند قیمت طلا در هفته آینده افزایش یابد، در حالیکه یک تحلیل‌گر (8 درصد) پیش‌بینی کاهش قیمت را دارد و یک کارشناس دیگر قیمت طلا را در هفته معاملاتی آینده بدون تغییر می‌بیند.

در همین حال، 164 رأی در نظرسنجی آنلاین کیتکو به ثبت رسید که نشان می‌دهد معامله‌گران خرد دوباره در سمت خوش‌بینانه بازار قرار گرفته‌اند. 108 معامله‌گرد خرد (66 درصد) انتظار دارند قیمت طلا در هفته آینده افزایش یابد. 26 نفر دیگر (16 درصد) انتظار دارند فلز زرد با قیمت پایین‌تری معامله شود، در حالیکه 30 پاسخ‌دهنده، معادل 18 درصد باقی‌مانده، پیش‌بینی می‌کنند قیمت‌ها در طول هفته معاملاتی آینده، ثابت باشند.

کیتکو

 

منبع: ecoiran-66934

نظر شما