شناسهٔ خبر: 67563506 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

شروع طوفانی استارمر/ لندن کشور مستقل فلسطین را به رسمیت می‌شناسد؟

اقتصادنیوز: «کی‌یر استارمر» نخست وزیر انگلیس در گفت‌وگوی تلفنی با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اظهار داشت: به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین برای کمک به روند صلح، حق انکارناپذیر فلسطینیان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا،  بر اساس بیانیه داونینگ استریت (دفتر نخست‌وزیری انگلیس)، کی‌یر استارمر نخست‌وزیر جدید این کشور به محمود عباس گفت: سیاست دیرینه‌ من درباره به رسمیت شناختن [فلسطین] برای کمک به روند صلح تغییر نکرده است و این حق انکارناپذیر فلسطینیان است.

را در جریان اولویت‌های فوری خود از جمله برقراری آتش‌بس، بازگشت اسرا، افزایش و تسریع در کمک‌های بشردوستانه و حمایت مالی از تشکیلات خودگردان فلسطین گذاشت.

استارمر پیش از این در تماسی تلفنی با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز بر ضرورت آشکار و فوری برقراری آتش‌بس، بازگشت اسرا و افزایش فوری میزان کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان در غزه تاکید کرد.

خبر مرتبط
استارمر در انتظار تعمیق روابط با تل‌آویو/ آتش‌بس فوری را اجرا کنید!

اقتصادنیوز: «کی‌یر استارمر» نخست وزیر جدید انگلیس در تماسی تلفنی با «بنیامین نتانیاهو» همتای صهیونیستی خود، بر لزوم برقراری یک آتش‌بس «آشکار و فوری» در غزه تاکید کرد.

کی‌یر استارمر رهبر حزب کارگر که در انتخابات سراسری روز پنجشنبه (۱۴ تیرماه) پیروز شد و سکان دولت به مدت پنج سال را در دست گرفته است، از همان روزهای آغاز جنگ غزه، مدعی شد: «اسرائیل حق دارد هر کاری که می‌تواند انجام دهد تا گروگان‌ها (اسرای اسرائیلی) را سالم و سلامت بازگرداند».

این درحالی است که وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه امروز یکشنبه خبر داد که از هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهرماه ۱۴۰۲) و همزمان با آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون ۳۸ هزارو ۱۵۳ فلسطینی در نوار غزه شهید و ۸۷ هزار و ۸۲۸ نفر دیگر مجروح شدند.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

خبر مرتبط
کی‌یر استارمر، نخست‌وزیر جدید انگلیس کیست؟

اقتصاد نیوز :کی‌یر استارمر در طول مبارزات انتخاباتی، بارها بر خاستگاهش به عنوان عضوی از خانواده طبقه کارگر بریتانیا تاکید داشته و چندین بار در مناظره‌های تلویزیونی به این موضوع اشاره کرده که پدرش ابزارساز و مادرش پرستار بوده است.

رژیم اشغالگر این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

 

نظر شما