شناسهٔ خبر: 67563009 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

شروط واریز سود سهام عدالت متوفیان/ برای انتقال سهام عدالت به وراث چه مدارکی لازم است؟ شروط واریز سود سهام عدالت متوفیان/ برای انتقال سهام عدالت به وراث چه مدارکی لازم است؟

به گزارش اقتصادنیوز، واریز سود سهام عدالت چه برای زندگان و چه مردگان با وقفه همراه شده است. واریز سود برای مشمولان برای اولین بار سه مرحله‌ای شده و مرحله اول و دوم آن در ابتدا و سپس در انتهای زمستان سال قبل واریز شد اما تاکنون خبری از واریز مرحله سوم نشده است. از آنجایی‌که سهامداران هم این سود را

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز، واریز سود سهام عدالت چه برای زندگان و چه مردگان با وقفه همراه شده است. واریز سود برای مشمولان برای اولین بار سه مرحله‌ای شده و مرحله اول و دوم آن در ابتدا و سپس در انتهای زمستان سال قبل واریز شد اما تاکنون خبری از واریز مرحله سوم نشده است. از آنجایی‌که سهامداران هم این سود را حق خود می‌دانند، از این رو شرکت‌ها را موظف به پرداخت آن می‌دانند. بسیاری از سهامداران این موضوع را از سازمان بورس پیگیر شده‌اند، آنها در پاسخ دو شرکت را متهم ردیف اول واریز نشدن سود سهام عدالت معرفی کرده‌اند. چهار شرکت مثل فجر انرژی خلیج فارس، افزایش سرمایه را دلیل خود برای وقفه در واریز سود عنوان کرده اما دو شرکت توضیحی در این باره ارائه نکرده‌اند. در این بین، واریز سود سهام عدالت متوفیان با چالش همراه شده و مقامات بورسی می‌گویند این امر زمانی انجام می‌شود که پرداخت عمومی برای سود سهام عدالت داشته باشیم.

چند شرط واریز سود سهام عدالت متوفیان

واریز سود سهام عدالت متوفیان با شروط دیگری هم همراه است. بر اساس اطلاعات منتشر شده، اگر فردی مراحل انتقال سهام عدالت متوفی خود را طی کرده باشد، اما برای آن سود واریز نشده باید در گام نخست به سامانه سجام مراجعه کند و متوجه مشکل شود، اما در کل ممکن است شماره شبای بانکی که ارائه داده یا مدارک ارائه شده مشکلاتی داشته باشند. باید به یک نکته هم توجه داشت که اگر یکی از وراث که سجامی است مدارک را ارائه دهد، در صورتی سود برای سایر وارث واریز می‌شود که حتما سجامی شده باشند.

شرط دیگر اینکه، اگر فردی دارای سهام عدالت فوت کرده باشد، تمام سود‌هایی که دریافت نکرده به شکل یکجا برای وراث واریز خواهد شد، یعنی در صورت فوت فرد سودی از بین نمی‌رود و این سود انباشت می‌شود و هنگام انحصار وراثت و طی کردن فرآیند سود برای وراث واریز خواهد شد.

همچنین، زمانی فردی اقدامات مربوط به انحصار وراثت را انجام می‌دهد این شکلی نیست که در لحظه سود سهام عدالت برای آن و دیگر ورثه واریز شود و روند اینگونه است که در اولین فرصتی که سود سهام عدالت به تمام مشمولان پرداخت شود سود برای این فرد و سایر وراث واریز خواهد شد، یعنی اگر کسی بعد از مرحله اول و دوم واریز همگانی سود سهام عدالت اقدامات انتقال سهام عدالت متوفی خود را انجام داده باشد، باید منتظر بماند تا سومین مرحله پرداخت سود سهام عدالت انجام شود و سود‌ها را یکجا دریافت کند.

مدارک لازم برای انتقال سهام عدالت متوفیان

برای آگاهی از مدارک لازم برای انتقال سهام عدالت متوفیان، می‌توان به آخرین اظهارات مهدی حاجی‌وند، دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت، مراجعه کرد. آنگونه که باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از حاجی‌وند گزارش داده، تصویر کارت ملی و صفحه اول شناسنامه متوفی، اصل یا تصویر برابر با اصل کارت ملی و صفحه اول شناسنامه تمامی وراث تعیینی در گواهی حصر وراثت، اصل یا تصویر برابر با اصل گواهی حصر وراثت متوفی و در صورتی که متوفی دارای وصیت‌نامه رسمی باشد که در گواهی حصر وراثت نیز به آن اشاره شده، ارائه اصل یا تصویر برابر با اصل وصیت‌نامه نیز همراه با موارد ذکر شده ضروری است.

 

 

 

همچنین بخوانید
  • خبر جدید برای وراث متوفیان دارای سهام عدالت+ جزئیات مهم
  • خبر مهم درباره واریز سود سهام عدالت جاماندگان
  • پیامک سهام عدالت برای این افراد ارسال نمی‌شود
  • وراث سهام عدالت بخوانند

منبع: eghtesadnews-658196

نظر شما