شناسهٔ خبر: 67562900 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

جزییات پیگیری واریز مرحله سوم سود سهام عدالت جزییات پیگیری واریز مرحله سوم سود سهام عدالت

جعفر قادری نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت، گفت: مسئولان دولتی عنوان کرده بودند که تا پایان خرداد و پیش از پایان عمر دولت سیزدهم این موضوع تعیین تکلیف و سود مرحله سوم سهام عدالت به حساب دارندگان این سهام پرداخت می‌شود که تا کنون این اتفاق نیفتاده

صاحب‌خبر -

جعفر قادری نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت، گفت: مسئولان دولتی عنوان کرده بودند که تا پایان خرداد و پیش از پایان عمر دولت سیزدهم این موضوع تعیین تکلیف و سود مرحله سوم سهام عدالت به حساب دارندگان این سهام پرداخت می‌شود که تا کنون این اتفاق نیفتاده است.

به گزارش تسنیم، وی افزود: با توجه به شکل‌گیری کمیسیون اقتصادی و انتخاب هیئت رئیسه آن، در اولین جلسه کمیسیون که پس از سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه برگزار خواهد شد با دعوت از وزیر اقتصاد و تیم اقتصادی دولت این موضوع پیگیری و از مسئولان مربوطه خواهیم خواست تا گزارشی درباره آخرین وضعیت مرحله سوم سود سهام عدالت به اعضای کمیسیون گزارش دهند.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه شرکت‌های باقی مانده باید سود سهام عدالت را پرداخت کنند و ما از مسئولان می‌خواهیم که در گزارش خود درباره دلیل تاخیر در پرداختی‌ها و اگر تخلفی صورت گرفته، گزارش دهند، ادامه داد: کمیسیون اقتصادی موضوع عدم پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت و حق سهامداران خرد را پیگیری خواهد کرد تا به نتیجه برسد.

قادری بیان کرد: علاوه بر موضوع سود سهام عدالت، در چند وقت اخیر موضوعاتی در بازار ارز، بازار سرمایه و.... افتاده است که این موضوعات را هم پیگیری خواهیم کرد.

انتهای آذر ماه سال گذشته بود که مرحله اول عملکرد مربوط به سال مالی ۱۴۰۱ شرکت‌ها به حساب سهامداران واریز شد، مرحله دوم واریز سود سهام عدالت هم ۲۴ اسفندماه بود؛ سودی که بنابر اعلام سازمان بورس در مرحله دوم دارندگان سبد سهام عدالت ۴۹۲ هزار تومانی مبلغ ۴۴۶ هزار تومان، ۵۳۲ هزار تومانی مبلغ ۴۸۲ هزار تومان و سبد سهام یک میلیون تومانی ۹۰۶ هزار تومان سود دریافت کردند.

اما به دلیل بدقولی برخی شرکت‌ها، واریز این سود در دو مرحله انجام نشد و به مرحله سوم کشیده شد، بنابراین سود سهام عدالت سال ۱۴۰۱ در اسفند سال ۱۴۰۲ واریز شد، اما باقیمانده دیگری نیز وجود دارد که باید به حساب سهامداران واریز شود.

منبع: fararu-752174

برچسب‌ها:

نظر شما