شناسهٔ خبر: 67562325 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

هفت پیوند موی فاجعه‌بار در یورو 2024! (عکس)

در یورو 2024 شاهد بازیکنانی بودیم که قبلا پیوند مو انجام داده‌اند. در 7 مورد نتیجه فاجعه بوده و البته در 4 مورد نیز حاصل کار، موفقیت‌آمیز.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، کاشت مو در میان مردم عادی و ورزشکاران مُد است. در واقع، بیش از یک دهه است که رایج شده، اگرچه هر سال رکوردهای جدیدی را می‌شکند. 

در سال 2023، تخمین زده می‌شود که حدود سه و نیم میلیون نفر پیوند مو انجام داده‌اند که معادل یک تجارت جهانی 8.7 میلیارد یورویی است. بیش از دو برابر تولید ناخالص داخلی کشور ثروتمندی مانند آندورا. 

داوطلبان از نتیجه دراز مدت آن آگاه نیستند. این ایده رواج یافته است که پیوند مادام العمر است، هیچ حاشیه‌ای برای خطا وجود ندارد و در نهایت، بازیابی موهای دوران نوجوانی ممکن است اما این درست است؟

در یورو 2024 شاهد بازیکنانی هستیم که قبلا کاشت مو انجام داده‌اند و با وجود دسترسی به بهترین کلینیک‌ها، نتیجه رضایت‌بخش نبوده است. موارد موفقیت‌آمیز هم داریم و البته برخی نیز برابر کاشت مو مقاومت کرده‌اند.

1. پیتر گولاچی

باید اذعان داشت که پیتر گولاچی، دروازه‌بان تیم مجارستان، شرایط پیچیده‌ای داشت. یک دهه پیش، زمانی که او با لایپزیش قرارداد امضا کرد، از آلوپسی شدید رنج می‌برد که تا نیمی از جمجمه او می‌رسید. در سال 2020، با استفاده از تابستانی که به دلیل بارداری همسرش نتوانست به تعطیلات برود، در کلینیکی در بوداپست تحت عمل پیوند قرار گرفت. او یک کار بسیار غیرمعمول انجام داد. در تصاویر یورو، دروازه‌بان را با سه نیمرخ دیده‌ایم: از جلو مودار، کناره‌ها تراشیده شده و از بالا طاس. دکتر توضیح می‌دهد که پیوند را می‌توان با بسیاری از فولیکول‌ها انجام داد، من تا 7000 تا پیوند زده‌ام که معادل 14000 تار مو است، اما شما باید در تاج مو، فراوانی داشته باشید. همیشه نمی‌توان انتظار موفقیت داشت.

2. کریستین اریکسن

اریکسن بعد از حمله قلبی سه سال پیش امسال بار دیگر حضور در یورو را تجربه کرد و برای دانمارک گلزنی نیز کرد. او در ورزشگاه‌ها همواره تشویق می‌شود.

اریکسن که از زمان حضورش در فوتبال حرفه‌ای تحت تاثیر تعداد قابل توجهی ریزش مو قرار گرفته بود، قبل از اینکه در سال 2013 با تاتنهام قرارداد امضا کند، تحت پیوند مو قرار گرفت. با گذشت فصول، دیدیم که چگونه کچلی‌های کریستین بازگشته است. این روزها اریکسن همچنان از کمبود مو رنج می‌برد و بعضا موهایش را ته می‌تراشد.

3. فدریکو دیمارکو

مدافع چپ تیم ملی ایتالیا و اینتر که یکی از بهترین مدافعان جهان است، که پیوند مو در مورد او موفق نبوده است. او در عوض، از یک استراتژی قدیمی در رقابت‌های یورو استفاده کرد: موهایش را به رنگ زرد در آورده و به جلو شانه کرد. البته پزشکان توصیه نمی‌کنند که وقتی از آلوپسی رنج می‌برید، موهایتان را رنگ کنید.

4. جنک توسون

مهاجم 33 ساله بشیکتاش سری مانند یک فرش قدیمی داشت، اما او ترکیه‌ای است و در مهد کاشت موی دنیا زندگی می‌کند. توسون الان از یک طرف مو دارد که به خوبی روی سرش پخش شده، اما از طرف دیگر احساس مصنوعی بودن می‌دهد.

5. ژردان شقیری

کاپیتان سوئیس هرگز کچل نشده، اگرچه در شرف طاسی بود. در سال 2018 او اقداماتی را انجام داد تا جلوی پیشرفت ریزش موی خود را بگیرد. امروزه پیوند موی او به عنوان یک داستان موفقیت‌آمیز در برخی از کلینیک‌ها مورد مطالعه قرار می‌گیرد. او نه تنها توانسته است نواحی خالی را دوباره پرپشت کند، بلکه ظاهر و ضخامت پوست سرش بسیار بهتر از شش سال پیش است. کاشت موی او مثل کامبک‌های رئال مادرید است.

6. یان اوبلاک

گلر اسلوونیایی دروازه‌بان بزرگی است و پیوند موی او نیز فوق‌العاده بوده. او به عنوان یک گلر کچل به اتلتیکو مادرید رفت ولی حالا شباهتی به 10 سال پیش ندارد. پیوند موی او نتیجه داده است.

7. هری کین

 هیچ چیز غیرعادی در مورد موهای کین به جز این واقعیت که او به سی سالگی نزدیک می‌شد، وجود نداشت. ریزش موی کم و کاهش تراکم مو در برخی نقاط. در سال 2022 علی‌رغم اینکه طاسی بسیار خفیف برای او در نظر گرفته شد، خود را به دست جراحان سپرد. نتیجه به قدری خوب بود که امروزه مدل موهای او یکی از مورد تقاضاترین مدل‌ها در انگلیس است.

8. جانلوئیجی دوناروما

دوناروما یکی از ناشناخته‌های بزرگ در مسائل مو است. در انجمن‌ها بحث‌های ابدی در مورد اینکه آیا او پیوند مو انجام داده است یا نه وجود داشته است. این به این دلیل است که او گاهی کچل به نظر می‌رسد و گاهی شبیه یک سرمایه‌دار با موهای پرپشت. به هر حال، دکتر توفت می‌گوید که وقتی ورزشکاران نمی‌خواهند از ترس دوپینگ دارو مصرف کنند، چیزی که همیشه باید با پیوند همراه باشد، اغلب به تزریق پلاسمای غنی از پلاکت متوسل می‌شوند. برای طولانی مدت یا به اندازه یک پیوند موثر است، اما از هر گونه عوارض جانبی جلوگیری می‌کند.

9. کایل واکر

هنگامی که مدافع انگلیسی در این مورد اقدام کرد، شرایط جدید موهایش حواشی زیادی داشت. امروز واکر موهایی شبیه کیوی دارد، با خط جلویی بسیار صاف که به اعتقاد کارشناسان دوام زیادی نخواهد داشت. در یک پیوند خوب دو فاکتور مهم است: جراح و بیمار. جراح باید کار خود را انجام دهد، اما بیمار باید درمان را ادامه دهد. بدون پیگیری، هر پیوندی از بین می‌رود.

10. مارک آندره تراشتگن

دروازه‌بان بارسلونا در کنار هری کین در بین موفق‌ترین‌های پیوند است. او تا چند سال پیش به طاسی نزدیک می‌شد اما تراشتگن به پیوند مو رضایت داد. او الان موهای بلوند صاف و پرپشتی دارد که به او اجازه می‌دهد در 32 سالگی موهایش مثل یک نوجوان به نظر برسد.

11. لاندون داناوان

در اصل، داناوان نباید در این لیست باشد. او نه یک فوتبالیست فعال است و نه می‌تواند برای یک تیم اروپایی بازی کند، اما ما دیدیم که او در مورد مسابقات یورو برای شبکه آمریکایی فاکس کارشناسی می‌کند. ظاهراً داناوان در میانه پروسه پیوند مو است و هیچ کس دلیلش را نمی‌داند. او امیدوار است که تصویر تلویزیونی بخش خالی شده در پشت سرش را نشان ندهد.

 

نظر شما