شناسهٔ خبر: 67562072 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

رئیس‌جمهور ازبکستان: ما خواستار توقف فوری جنگ غزه و آغاز روند صلح هستیم

رئیس‌جمهور ازبکستان خواستار توقف فوری جنگ در غزه و آغاز روند صلح شد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، «شوکت میرضیایف» رئیس‌جمهور ازبکستان در جریان نشست غیررسمی سازمان کشورهای ترک‌زبان خواستار آغاز روند صلح در نوار غزه در اسرع وقت شد.

براساس گزارش روسیا الیوم، میرضیایف خاطرنشان کرد: ما خواستار توقف فوری اقدامات خشونت‌بار و آغاز فرآیند صلح در اسرع وقت هستیم.

وی در ادامه افزود: پیامدهای جنگ خونینی که از ۹ ماه پیش تاکنون در غزه جریان دارد باعث نگرانی و اندوه عمیق ما شده است.

رئیس‌جمهور ازبکستان همچنین تاکید کرد هیچ چیزی نمی‌تواند این درگیری‌ها را که منجر به کشته شدن حدود ۴۰ هزار نفر به‌ویژه زنان و کودکان شده است، توجیه کند. وی تصریح کرد شرط اصلی تضمین ثبات راهبردی و برقراری صلح در منطقه، تشکیل کشور مستقل و آزاد فلسطین است.

رژیم صهیونیستی از اکتبر سال گذشته با حمایت همه‌جانبه آمریکا جنگی را علیه غزه آغاز کرد که تاکنون بیش از ۱۲۵ هزار شهید و زخمی و بیش از ۱۰ هزار مفقودی داشته و موجب ویرانی گسترده نوار غزه و شیوع قحطی در این منطقه شده است.

تل‌آویو با نادیده گرفتن ۲ قطعنامه شورای امنیت برای توقف فوری این جنگ و نیز دستورالعمل‌های دیوان بین‌المللی دادگستری درباره لزوم توقف یورش به رفح و در پیش گرفتن تدابیری برای جلوگیری از نسل‌کشی در این منطقه و نیز تلاش برای بهبود وضعیت انسانی در آنجا به حملات خود ادامه می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما