شناسهٔ خبر: 67562007 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

رئیس کمیسیون احداث اتاق بازرگانی گرگان انتقاد کرد؛

تحریم، عامل عقب ماندگی صنعت ساختمان| به بهبود مناسبات بین المللی در دولت چهاردهم امیدواریم

گرگان- مرتضوی، رئیس کمیسیون احداث اتاق بازرگانی گرگان گفت: وجود تحریم ها مشکلات زیادی را در عرصه صنعت، تولید و تجارت برای فعالان اقتصادی ایجاد کرد که امیدواریم در دولت جدید کاهش یابد.

صاحب‌خبر -

سید محمد مرتضوی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: مسعود پزشکیان به دنبال ایجاد تغییر و تحول در برخی مناسبات بین المللی از جمله تحریم ها است که مشکلات زیادی را در عرصه صنعت، تولید و تجارت برای فعالان اقتصادی ایجاد کرده است.

رئیس کمیسیون احداث و خدمات فنی مهندسی اتاق بازرگانی گرگان افزود: صنعت ساختمان با در معرض قرار گرفتن تحریم ها در همه عرصه ها با مشکلات عدیده ای مانند واردات تجهیزات لوازم و ابزارآلات ساختمانی که در حال حاضر با سختی زیادی از بازار های جهانی تهیه می شوند یا قیمت تمام شده آنها بالاتر بوده، مواجه است.

وی گفت: تکنولوژی های فرسوده در صنعت ساختمان کارایی لازم را ندارند و طول عمر ساختمان را تحت تاثیر قرار می دهند یا قیمت تمام شده آن را بالاتر می برند، در این صنعت با استاندارد های جهانی فاصله زیادی داریم و این فاصله روز به روز در حال بیشتر شدن است.

مرتضوی بیان کرد: دلیل این فاصله این است که در عرصه روابط بین الملل نتوانستیم جایگاه شایسته خود را به دست آوریم و کشورهای توسعه یافته مجال حضور به ما نمی دهند.

وی با بیان اینکه ما به دنبال آن هستیم گفتمانی که مسعود پزشکیان مطرح کرد تحقق پیدا کند، گفت: از گفتار وی این طور بر می آید که به دنبال ایجاد تعامل با دنیا است و ما در رفتار و عملکرد هم علاقه مندیم که این گفتمان را مشاهده کرده و تعاملات مالی وسیع با تمام دنیا برقرار کنیم تا بازرگانان، تجار و صنعتگران بتوانند فعالیت کیفی تری داشته باشند.

برخورد رویاپردازانه در نهضت ملی مسکن

مرتضوی در رابطه با تولید مسکن حمایتی افزود: در سه سال اخیر شاهد برخورد رویاپردازانه با این موضوع بودیم و برخلاف آنچه که در کشور وجود داشت یعنی تولید سالیانه ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار واحد، به یکباره تصمیم گرفته شد یک میلیون واحد مسکن حمایتی تولید شود.

رئیس کمیسیون احداث و خدمات فنی مهندسی اتاق بازرگانی گرگان گفت: این طرح امکان ناپذیر بود چرا که کشور از منابع مادی و تسهیلاتی کافی بهره مند نیست و از طرف دیگر سفره مردم در اثر تورم پی در پی کوچکتر شده و امکان مشارکت مالی طبقات کارگری و احاد مردم در این طرح وجود نداشت.

وی در پایان گفت: دولت باید بر مبنای واقیعتی که امروز با آن مواجه هستیم و با ظرفیت های بانک ها به لحاظ تسهیلات بانکی و کاهش نرخ بهره برای مردم این طرح را اصلاح کند زیرا اقساط تسهیلات کسانی که متقاضی مسکن هستند متناسب با میزان درآمد آنها نیست و قادر به پرداخت نیستند.

نظر شما