شناسهٔ خبر: 67560813 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

گزینه عجیب لینه‌کر برای هدایت تیم ملی انگلیس

گرچه گرت ساوت‌گیت موفق شد تیم ملی انگلیس را به نیمه نهایی یورو 2024 برساند، اما با آینده‌ای نامشخص، گری لینه‌کر جانشین احتمالی او را معرفی کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، ساوت‌گیت با وجود اینکه موفق به کسب جام نشده، اما بدون شک موفق‌ترین سرمربی انگلیس در قرن بیست و یکم بوده است. قرارداد فعلی او با سه شیر در دسامبر امسال به پایان می‌رسد و فدراسیون فوتبال انگلیس به شدت در حال شناسایی جانشینان احتمالی است.

گری لینه‌کر و میکا ریچاردز، کارشناسان بی‌بی‌سی، فارغ از نتیجه نهایی یورو 2024، نام فرانک لمپارد، اسطوره چلسی و تیم ملی را به میان کشیده‌اند. لمپارد در کنار لینه‌کر و ریچاردز به عنوان کارشناس در بی‌بی‌سی فعالیت می‌کرد و به نظر می‌رسد این دو کارشناس تحت تاثیر سرمربی سابق چلسی و اورتون قرار گرفته‌اند.

لینه‌کر در پادکست «فوتبال، همین و بس» گفت: «به نظر من، فارغ از هر اتفاقی، این آخرین تورنمنت ساوت‌گیت خواهد بود. اگر او قهرمان شود، مطمئناً کناره‌گیری می‌کند و اگر قهرمان نشود، باز هم فکر می‌کنم تصمیم به ترک بگیرد. البته تصمیم نهایی با اوست. اما فرانک لمپارد را هم نباید دست کم گرفت. فکر می‌کنم او از نظر تاکتیکی بسیار باهوش است و بازیکنان بلافاصله برای او احترام قائل خواهند شد. البته کمی جلوتر از بحث حرف می‌زنم. به نظر من او در دوران مربیگری‌اش کمی بدشانس بوده است.»

2051454

میكا ریچاردز، مدافع سابق منچسترسیتی و تیم ملی انگلیس، با تأیید این ادعا گفت: «وقتی او به دربی رفت، فکر می‌کنم همه معتقد بودند که آن‌ها فوتبال خوبی بازی می‌کردند، اما باید صعود می‌کردند. او در دوران تحریم نقل و انتقالات به چلسی رفت و همچنان موفق شد به جمع چهار تیم برتر برسد، در حالی که بازیکنان جوانی مثل تامی آبراهام و میسون مونت را هم به تیم راه داد. سپس او به اورتون رفت و آن‌ها را در لیگ برتر نگه داشت. سبک بازی درخشانی ارائه نداد، اما از داشته‌هایش بهترین استفاده را کرد. بعد هم به چلسی برگشت که فکر می‌کنم تنها دوره‌ای بود که مورد قضاوت شدید قرار گرفت.»

او سپس با تمجید از دانش تاکتیکی لمپارد، به تحلیل‌های این اسطوره چلسی در طول پوشش یورو توسط بی‌بی‌سی اشاره کرد: «تحلیل فرانک حدود سه دقیقه طول کشید و به طور معمول، اگر کسی بخواهد اینقدر عمیق صحبت کند، احتمالاً بعد از دو دقیقه مخاطب خسته می‌شود. اما من سه دقیقه کامل مجذوب تحلیل‌های او شدم. به وضوح می‌شد فهمید که او چیزی درون خودش دارد. او باهوش است و طرز توضیح دادن نکاتش نشان می‌دهد که روحیه یک مربی در او وجود دارد.»

در حالی که لمپارد بهترین کارنامه را برای اثبات خود ندارد، به نظر می‌رسد در حال حاضر فدراسیون فوتبال انگلیس گزینه‌های زیادی برای جانشینی ساوت گیت در دست ندارد. این موضوع ممکن است باعث شود اسطوره چلسی علی‌رغم اینکه از سال ۲۰۲۳ دیگر مربیگری نکرده، وارد بازی شود.

نظر شما