شناسهٔ خبر: 67560733 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

دلار لیدر بازار طلا و سکه شد دلار لیدر بازار طلا و سکه شد

به گزارش اکوایران، بازار طلا و سکه از ابتدای هفته با روند ریزشی آغاز به کار کرد. براساس اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر، امروز، 17 تیر 1403، طلای 18 عیار ریزش 92 هزار تومانی داشت و به سه میلیون و 438 هزار و 800 تومان رسید. طلای 24 عیار هم تاکنون به مظنه چهار میلیون و 584 هزار تومانی رسیده است. سکه

صاحب‌خبر -

به گزارش اکوایران، بازار طلا و سکه از ابتدای هفته با روند ریزشی آغاز به کار کرد. براساس اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر، امروز، 17 تیر 1403، طلای 18 عیار ریزش 92 هزار تومانی داشت و به سه میلیون و 438 هزار و 800 تومان رسید. طلای 24 عیار هم تاکنون به مظنه چهار میلیون و 584 هزار تومانی رسیده است.

سکه هم دنباله‌روی طلا بود و برخلاف هفته گذشته ریزش را تجربه کرد. اتحادیه طلا و جواهر قیمت سکه طرح جدید را تا لحظه نگارش این گزارش، 41 میلیون و 450 هزار تومان ثبت کرد. همچنین سکه طرح قدیم نیز تا این لحظه، 37 میلیون و 800 هزار تومان در بازار عرضه می‌شود. اونس جهانی هم تاکنون دو هزار و 392 دلار گزارش شده است.

اونس جهانی، نرخ طلا و سکه در بازار داخلی و نوسانات کاملا روندی متفاوت از هفته گذشته را تجربه کردند. بازار جهانی در هفته گذشته نوسانات زیادی را پشت سر گذاشت. در این راستا، بازار داخلی هم به تقلید از بازار جهانی ریزش و همچنین رشد را تجربه کرد. مشاهدات نشان می‌دهد در مجموع روند بازار سکه در هفته گذشته صعودی و روند بازار طلا کاهشی بود. 

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه، امروز 17 تیر

طلای جهانی از ابتدای هفته با افزایش تقاضا و در نتیجه بالا رفتن سطح قیمت از ابتدای ژوئن مواجه شد. کارشناسان معتقدند در این هفته بعید است که فدرال رزرو سرنخ جدیدی به سیاست‌های پولی دهند؛ چراکه تقویم اقتصادی آمریکا در نیمه اول هفته هیچ گزارش مهمی ارائه نمی‌کند. 

شنبه قیمت دلار کاهشی نزدیک به هزار تومان داشت. این کاهش در مقابل افزایش اونس جهانی قرار گرفت، اما در نهایت بازار طلا و سکه داخلی پیرو دلار شدند و روند ریزشی را در پیش گرفتند. کارشناسان بازارهای مالی معتقدند که اخبار سیاسی تاثیر موقت در بازارها دارند. در نتیجه با گذشت زمان مولفه‌های اقتصادی مجدد پررنگ می‌شوند و روند بازار در آن زمان به صورت دقیق مشخص می‌شود. 

روز گذشته نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره مسیر حرکت بازار طلا و سکه به «ایسنا» گفت: «گرچه بازار طلا و سکه هفته گذشته را صعودی طی کرده است، اما تقاضای کاذبی وجود ندارد. در حال حاضر بازار در حالت سردرگمی است و منجر به ترس خریداران برای خرید طلا و سکه شده است.»

او در پیش‌بینی روند این هفته بازار طلا و سکه گفت: «مردم باید بدانند که هیچ افزایش یا کاهش قابل توجهی در راه بازار نیست و هر زمانی را که برای خرید مناسب دیدند اقدام کنند؛ چراکه هفته‌های گذشته بازار به ثبات مناسبی رسیده بود.»

بذرافشان همچنین اضافه کرد: «اگر رکود حاکم بر بازار ادامه داشته باشد، بازار را با توجه به فشارهای یک سال گذشته بر این صنعت، به نابودی نزدیک‌تر می‌کند.» 

منبع: ecoiran-66898

نظر شما