شناسهٔ خبر: 67560666 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

یک مسؤول در آبفای کشور:

عقب ماندگی طرح‌های فاضلاب در استان‌های شمالی باید جبران شود

آستارا- معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: باید از تمام ظرفیت‌ها برای جبران عقب ماندگی طرح‌های فاضلاب در استان‌های شمالی بهره برد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، ذوالفقار مهدی زاده ظهر یکشنبه در مراسم کلنگ زنی پروژه‌های شبکه فاضلاب شهر آستارا اظهار کرد: متأسفانه شاخص بهره مندی از طرح‌های فاضلاب در نوار شمالی کشور پایین و عقب ماندگی طرح‌ها در این منطقه چشمگیر است.

وی تصریح کرد: شاخص پوشش فاضلاب بهداشتی در سطح کشور حدود ۵۵ درصد با ۲۸۵ واحد تصفیه خانه به ظرفیت ۶.۳ مترمکعب در مدار بهره برداری می‌باشد که این شاخص متأسفانه در استان گیلان ۲۸ درصد و در استان‌های مازندران و گلستان کمتر از ۲۰ درصد است.

معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با تاکید بر تسریع در اجرای پروژه‌های فاضلاب در استان گیلان گفت: عقب ماندگی طرح‌های فاضلاب در استان‌های شمالی طی سال‌ها اتفاق افتاده و هرچه سریع‌تر با این عقب ماندگی را جبران کرد.

وی افزود: سرانه هزینه در استان‌های شمالی کشور بیش از دو برابر متوسط کشوری است و تنها با اتکا بر منابع عمومی نمی‌توان عقب ماندگی طرح‌ها را جبران کرد و لذا باید به دنبال منابع دیگر به ویژه استفاده از ظرفیت تسهیلات ماده ۵۶ بود.

نظر شما