شناسهٔ خبر: 67559107 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

برچسب‌ها بیشتر بخوانید نظر شما آخرین اخبار وبگردی

کف و سقف حقوق بازنشستگان چقدر است؟

کارشناس امور بازنشستگان، در رابطه با حقوق بازنشستگان گفت: تا زمانی که دستورالعمل و شیوه نامه همسان سازی اعلام نشود، نمی‌توان هیچ مبلغی را اعلام نمود.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصاد آنلاین، به گفته او، به طور متوسط تفاوت حقوق بازنشسته با ۹۰ درصد حقوق مشمول کسور شاغل در گروه‌های مختلف حقوقی۱ تا ۲۰ حدود ۴ میلیون تومان تا حداکثر ۸ میلیون تومان خواهد بود، بنابراین ۴۰ درصد آن هم که قرار است امسال (سال اول) اجرا شود، حدود ۱.۶ میلیون تومان تا ۳.۲ میلیون تومان خواهد بود.

اردیبهشت ماه سال جاری بود که حمیدرضا حاجی بابایی رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اعلام کرد همسان سازی حقوق بازنشستگان امسال حتما اجرایی می‌شود.

به گفته وی، بر این اساس وقتی برنامه هفتم توسعه تبدیل به قانون بشود، دولت مکلف است احکام جدید حقوق بازنشستگان را نیز صادر کند. هر زمانی که احکام جدید از سوی دولت صادر شد از اول فروردین متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان محاسبه شده و ما به التفاوت واریز خواهد شد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در خصوص کف و سقف حقوق بازنشستگان با افزایش‌های صورت گرفته توضیح داد: کف حقوق یک فرد دارای همسر و یک فرزند تحت پوشش، ۱۰ میلیون و ۹۰ هزار تومان است و سقف آن نیز ۷ برابر حداقل دستمزد است.

نظر شما