شناسهٔ خبر: 67559062 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

در انتظار بازی‌های هیجان‌آور و بزرگ؛

تقویم جنون آسا: جذاب‌ترین نبردهای لیگ برتر در راهند

سازمان لیگ از شش هفته نخست لیگ برتر فوتسال تا پیش از جام جهانی رونمایی کرده است و چند بازی بزرگ حسابی جلب نظر می‌کنند. نبردهای جنون‌آمیز کِی هستند و کجا؟

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، کمتر از یک هفته دیگر تا آغاز فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر فوتسال ایران زمان مانده و باشگاه‌ها حریفان خود را زیر ذره‌بین بررسی و آنالیز قرار داده‌اند. به زودی شلاق‌ها به آسمان می‌رود و پرچم‌ها روی سکوها تاپ می‌خورد. بازی‌های مهم کِی هستند و کجا ؟ بزرگان در چه ایستگاهی و در چه میدانی برابر هم صف‌آرایی می‌کنند؟ مدعیان چه تیم‌هایی هستند و چه وضعیتی دارند؟ به تمامی آنچه پرسیده شد و بسیاری دیگر در ماه‌های آینده پاسخ داده خواهد شد، اما انتشار برنامه مسابقات اولین سرنخ‌های مهم را ارائه می‌دهد. در اینجا نکات مهم لیست بازی‌های لیگ برتر 1403 آمده است.
مدعیان اینجا هستند. گیتی پسند اصفهان، مس سونگون ورزقان، گهرزمین سیرجان و کراپ الوند. به این‌ها شگفتی‌سازهای احتمالی را هم اضافه کنید. اگرچه بعید است تیمی روی قدرت آن‌ها سایه بیندازد.

*کراپ و قرعه‌های نفرین شده

سعید کشاورزی اولین طعم در بزرگترین رقابت باشگاهی فوتسال آسیا را کمتر از یک ماه پس از کار جدیدش در کراپ، زمانی که تیمش در هفته نخست ماه‌عسل ترسناکی را در سیرجان برابر گهر زمین خواهد داشت و در هفته دوم نخستین‌ دوئل خانگی فصلش به مصاف مس سونگون ورزقان می‌رود را خواهد چشید. چه چیزی ترسناک‌تر از این؟ آن‌ها نقل و انتقالات معقولانه‌ای را رقم زده‌اند و بر خلاف فصول گذشته آرام و بی‌حاشیه به نظر می‌رسند. این تیم کراپ تحت هدایت مربی جوانش به سرعت در حال پیشرفت است و آنها می‌توانند دوباره محتمل‌ترین رقیب برای مدعیان باشند و دلشکستگی قبلی را این بار در فصل آینده تغییر دهند. اما باید دالان وحشت را با امیدواری پشت‌سر بگذارند. کراپ در سال‌های اخیر دچار تزلزل شده است، اما شروع آن‌ها در این رقابت‌ها آزمونی سخت برای اعتبار مربی جدیدشان خواهد بود. با توجه به اینکه گیتی‌پسند در فصل گذشته قهرمانی خود را بی‌رحمانه ثابت کرده است، هر رقیبی باید شروعی قوی داشته باشد تا به خود فرصتی برای سرنگونی تیم کشاورز بدهد.

2051416 برنامه مسابقات تیم کراپ الوند پیش از جام جهانی 2024

بنابراین چالش پیش روی کراپ برای غلبه بر شروع کابوس و استفاده از آن به عنوان سکوی پرشی برای موفقیت در نظر گرفته می‌شود.

* مس سونگون ورزقان به شانس لبخند می‌زند

حمید بی‌غم پس از استخدام به جای اسماعیل تقی‌پور به عنوان رهبر در فصل گذشته فرصتی برای انقلاب به‌دست نیاورده و حالا شانس به رویش لبخند زده است. او سفر پرمخاطره‌اش را آغاز خواهد کرد و نخستین قرعه پیش‌‌روی چندان دردساز نشان نمی‌دهد. احتمالا مس‌سونگون ورزقان، رقیب دیرینه، باری دیگر حریف سایه به سایه و شانه به شانه آن‌ها خواهد بود. باید دید با حمید بی‌غم چگونه ارزیابی می‌شوند و آیا او می‌تواند از مهلتی که در اختیار دارد با ثبات آن‌ها را به اوج بازگرداند و نام‌های جایگزینش را خط قرمز بزند یا خیر. کریسمس با شروع هفته دوم شروع می‌شود، جایی که جدال آن‌ها در الوند برابر کراپ در 29 تیر به وضوح یک نبرد جانانه و سخت است و در فصول اخیر جنجالی و داغ دنبال شده. این دوئل به دلایل دیگری هم از جمله بازگشت مهدی جاوید به الوند تماشایی خواهد بود. اما جدای از آن بازی، شش بازی ابتدایی مس سونگون باید به بی‌غم این اطمینان را بدهد که تیمش می‌تواند شروعی قوی داشته باشد. آن‌ها فقط در هفته دوم و ششم با تیم‌های تاپ‌فور روبه‌رو می‌شوند. این یعنی نفس‌های راحت‌تری نسبت به مدعیان دیگر می‌کشند.

2051415 دوئل‌های مس سونگون ورزقان تا پیش از جام جهانی 2024

* گهرزمین سیرجان دغدغه‌های آغاز درخشان

بله، هر تیم 26 بازی انجام می‌دهد و هر باشگاه دو بار مقابل هم قرار می‌گیرند، پس چه فرقی می‌کند که آن‌ها برابر کدام تیم به میدان بروند؟ برای سیرجان داستان متفاوت است. فصل گذشته جایگاهی تاریخی را برای خود رقم زدند و این فصل دل‌مشغولی کهکشانی‌ها را داشته‌اند. شیفته ستاره‌های طلایی و نام‌های پر زرق و برق. به خدمت گرفتن ستون‌های اصلی تیم ملی. حاکمیت سیرجان در فوتسال ایران، حاکمیت گیتی‌پسند در تیم ملی را پایان بخشیده. حسین افضلی با ستاره‌ها در اولین ضیافت میزبان کراپ الوند خواهند بود و اولین نمایش آن‌ها مهم‌ترین اجرایشان در فصل جدید محسوب می‌شود. قرعه‌ها طعنه‌آمیز است، زیرا دربی کرمان در هفته سوم گنجانده شده و نبرد با گیتی پسند در هفته پنجم. گهری‌ها تا پیش از جام جهانی دو مسابقه حساس را پشت‌سر می‌گذارند و عملکردشان نه تنها برای خودشان بلکه برای تیم‌ملی و رقیبان هم مهم تلقی می‌شود. گهرزمین با فوق ستاره‌ها، با طیبی و اولاد قباد، سالار آقاپور و احمدی، به نبرد غول‌ها می‌رود. محفلی از بهترین‌ها که انتظار می‌رود به طلسم یک دهه غول‌ها پایان دهند. بدون شک حسین افضلی با بزرگ‌ترین چالش دوران حرفه‌ای‌اش مواجه می‌شود. او باید در زمین موفقیت چشمگیری را به ارمغان بیاورد.

2051413 شش نبرد گهر زمین سیرجان تا قبل از جام جهانی 2024

* گیتی‌پسند اصفهان، از مسیر جهنم بگذر
هیچ بازی در لیگ برتر آسان نیست و اکثر آنها غیرقابل پیش‌بینی هستند، اما گیتی‌پسند و آنچه که در گذشته از خود ثبت کرده و برجای گذاشته است، بعید به نظر می‌رسد که چهار دیدار ابتدایی برای تیم محمد کشاورز مشکل‌ساز باشد. اما فقط 4 هفته و دو نبرد پایانی بوی خون می‌دهند. گیتی‌پسند در هفته پنجم پای به قلمرو گهرزمین خواهد گذاشت و جدال بعدی از رقیب دیرینه‌اش مس سونگون پذیرایی می‌کند. همه اینها یعنی مدافع عنوان قهرمانی به 12 امتیاز در چهار بازی نخست نیازی حیاتی دارد تا با اندوخته و روحیه والایی به مصاف هیولاها برود. گیتی‌پسند، بهترین تیم، قوی‌ترین، عمیق‌ترین، باهوش‌ترین مربی و منابع مالی را دارند که با رقبای خود قابل مقایسه نیست، بنابراین فصل آینده را به‌عنوان محبوب‌ترین علاقه‌مندان برای ظهور دوباره به عنوان قهرمان آغاز خواهند کرد اما به این موضوع پی برده‌اند دفاع از تاج و تخت از مسیر جهنم می‌گذرد.

2051414 شش جدال مدافع عنوان قهرمانی تا پیش از جام جهانی 2024

*بزرگ‌ترین بازی‌ها چه زمانی هستند؟

*نخستین جدال مهم و بزرگ در هفته اول برگزار می‌شود. گهرزمین مقابل کراپ و در تمام طول فصل ادامه می‌یابند، اما برخی از بازی‌ها بزرگ‌تر از بقیه هستند و برای مشخص کردن آن‌ها به یک خودکار قرمز بزرگ نیاز است. این دیدار 22 تیر در سیرجان پیگیری می‌شود.

* در ایستگاه دوم شاهد یک جنگ تمام عیار خواهید بود. کراپ الوند برابر مس سونگون. این مسابقه 29 تیر در الوند سوت خواهد خورد و به اندازه‌ای حساس است که اهمیت سایر دیدارها را به شدت کاهش می‌دهد.

2051429

* هفته پنجم. رقابت گهر زمین سیرجان و گیتی پسند اصفهان به بازی کلاسیک در دوران مدرن فوتسال تبدیل می‌شود و دو تیم اولین درگیری برابر همدیگر را 19 مرداد در سیرجان خواهند داشت. عجب کارزاری است این بازی که صبرها را برای تماشایش لبریز می‌کند.

*ال کلاسیکوی رفت در اصفهان. گیتی پسند اصفهان و مس سونگون ورزقان. غول‌هایی که در یک دهه اخیر جنگی بر سر تاج و تخت داشته‌اند و حساسیت این مسابقه به قدری بالاست که به ال کلاسیکو شهرت دارد. بنابراین رویارویی آن‌ها از همان بازی‌هایی است که می‌تواند عنوان قهرمانی را تعیین کند - اولین دیدار در اصفهان و ناقوسش 26 مرداد به صدا در می‌آید.

نظر شما