شناسهٔ خبر: 67558342 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: عصرخودرو | لینک خبر

قوای محرکه و امکانات جدید برای شاهین اتوماتیک

شاهین پلاس اتوماتیک برای نبرد وارد می شود

عصر خودرو- شرکت سایپا نخستین کاتالوگ رسمی شاهین پلاس اتوماتیک را منتشر کرد که نشان دهنده بهره گیری این محصول از پیشرانه ۱۶ سوپاپ ME۱۶ و گیربکس ۶ سرعته AT است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، شاهین پلاس اتوماتیک با این ترکیب جدید قوای محرکه عملا وارد رقابت سنگین و حرفه ای در بازار سدان های کلاس C می شود که در آن طراحی ظاهری محبوب این خودرو می تواند در کنار سطح بالای امکانات و قوای فنی، آن را به یکی از برترین سدان های کلاس C در ایران بدل کند.

موتور ME16 از لحاظ ساختاری همان المان های فنی را دارد که در پیشرانه TU5 و TU5 پلاس دیده می شود. این پیشرانه 1.6 لیتری تنفس طبیعی چهار سیلند 16 سوپاپ، توان تولید نهایت قدرت 111 اسب بخار و نهایت گشتاور 150 نیوتن متر را دارد. به عبارت ساده تر این پیشرانه دو اسب بخار ضعیف تر پیشرانه TU5 پلاس ایران خودرو است و از طرفی 6 نیوتن متر گشتاور بیشتری را تولید می کند.

سیستم کمکی فرمان شاهین پلاس اتوماتیک از نوع برقی و سیستم تعلیقجلوی آن مستقل مک‌فرسون و در عقب از میله پیچشی است. این خودرو رویس تایرهایی به سایز 185/65 و رینگ های 15 اینچی آلومینیومی سوار شده و با وزن خالص حدود 1330 کیلوگرم ترمز های جلو و عقب آن دیسکی است.

شاهین پلاس اتوماتیک با ترکیب فنی جدیدش مصرف سوخت ترکیبی 7.2 لیتر در صد کیلومتر دارد و ظرفیت مخزن سوخت این خودرو 47 لیتر اعلام شده است.

در شاهین پلاس اتوماتیک امکاناتی مانند فرمان کمکی برقی، استارت دکمه ای، سانروف، آنتن کوسه ای، تریم داخلی چرم مصنوعی، کروز کنترل، محدودکننده سرعت، سنسور نور، تهویه اتوماتیک، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، حالت اسپرت و تیپ ترونیک جعبه دنده، دو کیسه هوا، سنسور پارک و دوربین دنده عقب، نمایشگر لمسی 10 اینچی اندروید، آینه های تاشو برقی، صندلی برقی راننده، گرمکن صندلی های جلو و… را می بینیم که شاهین پلاس را به یک خودرو پر آپشن در سبد سایپا بدل می کند.

 

نظر شما