شناسهٔ خبر: 67557656 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

سرمربی جدید پرسپولیس معارفه شد/نسخه گاریدو برای ادامه سناریوی قهرمانی سرخپوشان+فیلم و عکس

اقتصادنیوز: سرمربی جدید و اسپانیایی پرسپولیس در مراسم معارفه و امضای قراردادش، صحبت‌های جالب‌توجهی را درباره آینده کاری‌اش در جمع سرخ‌پوشان پایتخت به زبان آورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فوتبال 360، خوان کارلوس گاریدو که به تازگی در نقش سرمربی جدید تیم پرسپولیس معرفی شده و در قامت جانشین اوسمار ویرا قرار است کار خود را آغاز نماید، روز گذشته به تهران سفر کرد و در کنار بازدید از اماکن ورزشی باشگاه و امکانات باشگاه پرسپولیس، دیداری با مدیران این باشگاه داشت. بعد از ملاقات نهایی با مسئولان باشگاه پرسپولیس، قرار نهایی برای برگزاری مراسم معارفه و امضای رسمی قرارداد گاریدو تنظیم شد و امروز (یکشنبه) رسماً این مراسم از سوی باشگاه پرسپولیس برگزار شد.

گاریدو که طی سالیان اخیر روزهای پرفرازونشیبی را در عرصه مربیگری گذرانده و در مسیر رسیدن به عناوین قهرمانی ناکام مانده است، امیدوار به طلسم‌شکنی در تیم پرسپولیس است. سرمربی اسپانیایی امروز در مراسم معارفه خود، صحبت‌های امیدبخشی برای هواداران سرخ‌پوش داشت و ضمن اشاره به وضعیت تیم پرسپولیس، از انگیزه‌های بالای خود برای کسب عنوان قهرمانی همراه این تیم صحبت کرد و همچنین وعده داد که تیم تحت هدایت او، نمایش‌های تهاجمی‌ای ارائه خواهد کرد.

171263394

قهرمانی میسر نمی‌شود مگر این که تمام مسابقات را یک به یک ببریم

سرمربی اسپانیایی پرسپولیس درباره امضای قرارداد با این تیم گفت: «افتخار بزرگی است که مربی پرسپولیس هستم. به خوبی واقفم که پرسپولیس باشگاه بسیار بزرگی است و تیم‌های بزرگ در سراسر دنیا چیزهای مشترکی با هم دارند. خیلی واضح است که پرسپولیس در دنیا به خاطر هواداران عظیمی که دارد نامی است. همان‌طور که قبلاً گفتم افتخار بزرگی است که مربی پرسپولیس باشم و نماینده میلیون‌ها نفر هوادار این باشگاه باشم. این برای من بسیار اهمیت دارد که هواداران احساس افتخار کنند. هدف اصلی ما قهرمانی و برد در مسابقات است. قهرمانی میسر نمی‌شود مگر این که تمام مسابقات را یک به یک ببریم و به سمت قهرمانی برویم».

Untitled1

تلاش خواهم کرد که برنده باشیم و به قهرمانی برسیم

خوان کارلوس گاریدو با اشاره به فهرست بازیکنان پرسپولیس گفت: «می‌دانم که باشگاه نهایت تلاش‌اش را کرده و بازیکنان خیلی خوبی داریم. من به عنوان سرمربی به تیم کمک می‌کنم که قهرمانی را کسب کنیم. دوست دارم به یکایک بازیکنان‌ کمک کنم تا عملکردشان را بالا ببرند. کاری که باید بکنیم این است که طبق تمرینات خوب به این هدف برسیم. در نتیجه تلاش خواهم کرد که برنده باشیم و به قهرمانی برسیم. آن‌طور که من می‌بینم باشگاه دارد روی موضوع نقل‌وانتقالات هم کار می‌کند».

بازیکنان خوبی داریم و تیم اول ما قوی است

گاریدو درباره جلسات برگزار شده با مدیران باشگاه پرسپولیس و روند فعالیت سرخ‌پوشان پایتخت در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه توضیح دد: «من با مدیرعامل باشگاه و آقای حسین بادامکی صحبت کردم و دیدم که ایشان دارند کارشان را انجام می‌دهند. فوتبال است و باید در فوتبال بعضی اوقات در تصمیم‌گیری‌ها دقت زیادی کنید. حس می‌کنم هفته دیگر زمان مناسبی است که باشگاه بتواند بازیکنان مدنظر خود را جذب کند. باید بگویم که الان هم بازیکنان خوبی داریم، بسیاری از بازیکنان هم می‌مانند و تیم اول ما قوی است».

پرسپولیس همیشه عطش قهرمانی و برد را دارد

سرمربی سرخ‌پوشان درباره احتمال موفقیت پرسپولیس در لیگ نخبگان آسیا پاسخ داد: «چیزی که واضح است این است که پرسپولیس همیشه عطش قهرمانی و برد را دارد. باشگاه‌های بزرگ همیشه دستورالعمل برد را دارند. بازیکنان این را می‌دانند که هدف‌شان با حضور در تیم بزرگ چیست و بازیکنانی که وارد می‌شوند هم باید این هدف را بدانند. شما دستورالعمل دارید که برنده شوید و این تنها راه است. خیلی نکته مثبتی است برای تیمی بازی کنید که دستورالعمل آن برد باشد. وقتی شما عطش قهرمانی دارید به عنوان مربی و بازیکنان باید برای این هدف مدیریتی و برنامه‌ریزی برای جنگیدن داشته باشید».

ما نماینده میلیون‌ها هوادار هستیم

خوان کارلوس گاریدو با اشاره به هدف‌گذاری انجام شده برای موفقیت همراه با تیم پرسپولیس گفت: «بار دیگر می‌گویم که ما نماینده میلیون‌ها هوادار هستیم و این تعداد هوادار برای برد هدف‌گذاری شده و ما هم برای آن می جنگیم. ما برای پیروزی و رساندن این عطش خواهیم جنگید. خیلی نظام و قانون‌مندی تیم مهم است. هر بازیکن و هر کسی در این مسیر خواهد جنگید. این هدف مختص بازیکن و مربی نیست و هر کسی که فعالیتی در این باشگاه دارد، همین هدف را دارد».

مطمئنم در روزهای آینده یا هفته آینده تیم کامل خواهد شد

گاریدو درباره اینکه آیا از جدایی چند بازیکن کلیدی تیم اطلاع دارد یا خیر، پاسخ داد: «بله، اطلاع دارم و می‌دانم باشگاه پرسپولیس تیم قوی‌ای است و مدیریت روی موضوع ترانسفر کار می‌کند و من اطمینان کامل به مدیریت دارم که تیم خوبی را جمع خواهند کرد. مهم است بازیکنانی پیدا کنیم که واقعا تیم را دوست دارند و برای تیم بازی می‌کنند. خیلی اهمیت دارد بازیکنانی جذب شوند که عطش بازی کردن در این تیم را داشته باشند و هدف‌شان قهرمانی باشد. مطمئنم در روزهای آینده یا هفته آینده تیم کامل خواهد شد».

داربی یکی از بازی‌هایی است که باید همیشه در آن برنده باشید!

سرمربی پرسپولیس در واکنش به سوالی پیرامون داربی پایتخت و جدال با استقلال گفت: «پرسپولیس تیم بزرگی است و همیشه برده و ما هم به چنین چیزی فکر می‌کنیم. کار می کنیم و سعی خواهیم کرد که برنده باشیم. داربی‌ها همیشه بازی‌های بزرگی هستند. خوشحالم که بگویم داربی‌های بزرگی را در دنیا دیده و به نتیجه رسیدم. می‌دانم که داربی چه اهمیتی دارد و این که بازی داربی، همیشه فوتبال نیست و باید روحیه جنگنده داشته باشید. داربی یکی از بازی‌هایی است که باید همیشه در آن برنده باشید».

می‌خواهم تیمی داشته باشیم که در تمامی خطوط از دفاع تا حمله بهترین باشد

خوان کارلوس گاریدو درباره مدت زمان موردنیاز برای پیاده‌سازی تفکرات خود توضیح داد: «مهم‌ترین موضوع، بازیکنان هستند. بازیکنان باید بهترین بازی را داشته باشند. بازیکنان همیشه باید بهترین باشند. اگر مربی بداند که در خطوط مختلف بازیکنان آماده و باکیفیت دارد، بهترین شرایط را دنبال می‌کند. ما وظیفه آماده کردن بازیکنان‌ را داریم و فلسفه قهرمانی ما، جنگیدن برای بردن بیش‌تر و حالتی تهاجمی و گل زدن اول و پیروزی خواهد بود. می‌خواهم تیمی داشته باشیم که در تمامی خطوط از دفاع تا حمله بهترین باشد. باید به بازیکنان این شانس را بدهیم تا بهترین شانس و کار خودشان را به نمایش بگذارند».

بازیکنان قدرتمندی می‌خواهیم و ملیت‌شان اهمیتی ندارد

گاریدو در واکنش به سوالی درباره احتمال جذب بازیکن اسپانیایی پاسخ داد: «من مربی پرسپولیس هستم و مربی باشگاه پرسپولیس هستم و می‌دانم که این امر توسط آقای درویش و آقای بادامکی به عنوان مدیریت ورزشی باشگاه انجام می‌شود و هر آنچه انجام دهند، من احترام می‌گذارم. ما بازیکنان قدرتمندی می‌خواهیم و این‌که از چه ملیتی باشند، مهم نیست. آن‌ها باید به تیم کمک کنند و اگر چیزی به ذهنم برسد به آن‌ها خواهم گفت. با مربی بدنساز و کسانی که به آن‌ها نزدیک هستم صحبت کردم‌. می‌دانم در سال‌های اخیر مربیان زیادی این‌جا بودند و اطلاعاتی دارم. متاسفانه نتوانستم با مربیانی که این‌جا بودند صحبت کنم».

این‌طور که من دیدم هر چیزی سرجای خودش است

سرمربی پرسپولیس درباره امکانات این باشگاه و تقویم فصل آتی مسابقات باشگاهی گفت: «دیروز به ورزشگاه شهید کاظمی رفتم و امکانات را دیدم. به عقیده من امکانات خوبی در آن‌جا وجود دارد. این‌طور که من دیدم هر چیزی سرجای خودش است و موقعیت مناسبی وجود دارد. با آنچه که در دسترس دارم برای تمرینات راضی هستم. بی‌نهایت مهم است که تقویم را بدانیم و این که مسابقات چه زمانی برگزار خواهد شد. بسیار مهم است که پیش فصل را روی برنامه شروع کنیم. مهم است که تیم را بسازیم و در لحظه خوب‌ از بازیکنان استفاده کنیم. مهم است که از نظر بدنسازی تیم را آماده کرده و کار کنیم».

خوان کارلوس گاریدو درباره وضعیت کادرفنی پرسپولیس با اعلام اینکه قرار است حضور جلال حسینی در کادرفنی پرسپولیس تداوم داشته باشد، درباره دیگر اعضای کادرفنی سرخ‌پوشان گفته است که ژاویر اولیوا دستیار اول خواهد بود و ادریس هم مربی بدنساز تیم است. ضمن آنکه سایر افرادی که الان در پرسپولیس هستند، برای ادامه حضور در تیم پرسپولیس مورد تایید سرمربی جدید قرار دارند. 

نظر شما