شناسهٔ خبر: 67556755 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: میراث آریا | لینک خبر

برداشتی ‌آزاد از نمایشگاه مرمت ایتالیا/ تجربیات و فناوری‌های نوین مرمت و احیا بررسی می‌شود 

احمد طالبی

نشست تخصصی با موضوع بررسی تجربیات و فناوری‌های نوین بین‌المللی در عرصه مرمت و احیا، سه‌شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۳ در عمارت مسعودیه برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش میراث آریا، نشست تخصصی با موضوع بررسی تجربیات و فناوری‎های نوین بین‌المللی در عرصه مرمت و احیا، سه‌شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۳ در عمارت مسعودیه برگزار می‌شود.

در این رویداد که تحت عنوان «برداشتی ‌آزاد از نمایشگاه مرمت ایتالیا ۲۰۲۴» برگزار می‌شود، امیررضا فرهبد و شهاب طلایی شکری، مدیر عامل صندوق توسعه و احیا، به ارائه سخنرانی می‌پردازند.

این نشست، که میزبان استادان، متخصصان و فعالان عرصه میراث‌فرهنگی و تاریخی خواهد بود، در عمارت تاریخی مسعودیه به نشانی تهران، میدان بهارستان، خیابان اکباتان برگزار می‌شود.

مطابق اعلام دبیرخانه این رویداد، شرکت در این نشست برای عموم آزاد است و به شرکت‌کنندگان، گواهی حضور، اعطا خواهد شد.

موضوع این نشست، معرفی آخرین فناوری‌های روز دنیا در زمینه مرمت و احیای بناهای تاریخی و همچنین بررسی فعالیت‌های انجام شده در هفته مرمت و نمایشگاه تخصصی آن در کشور ایتالیا توسط امیررضا فرهبد خواهد بود.

امیررضا فرهبد دارای مدرک دکترای معماری در گرایش مرمت و احیای بناها و بافت‌های تاریخی از دانشگاه مدیترانه شرقی است که چندین سال در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به عنوان کارشناس ارشد و مشاور فعالیت کرده است.

او علاوه بر تدریس در دانشگاه و فعالیت بین‌المللی در عرصه مرمت، چندین کتاب در زمینه معرفی آثار تاریخی از جمله کتاب تهران من، کتاب خیابان صلح و کتاب معرفی میراث جهانی ایران در یونسکو را نیز به رشته تحریر در آورده است.

انتهای پیام/

نظر شما