شناسهٔ خبر: 67556616 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

علیرضا بختیاری: ساترا به دوره تثبیت خود رسیده است

اقتصادنیوز: مدیرعامل هلدینگ رسانه‌ای دنیای اقتصاد گفت: ساترا به دوره تثبیت خود رسیده و در حال حاضر کارکرد آن هم برای سکوها و هم کاربران مشخص شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز، علیرضا بختیاری، مدیرعامل هلدینگ رسانه‌ای دنیای اقتصاد ‌همراه با جمعی از دست‌اندرکاران این مجموعه در بازدید از نمایشگاه دائمی ساترا درخصوص دیدگاه خود نسبت به عملکرد این سازمان بیان کرد: ساترا به دوره تثبیت خود رسیده است. در دوره گذشته ساترا تلاش می‌کرد تا ببیند چه جایگاهی دارد و قطعا این موضوع با چالش‌هایی همراه بود، بخشی از این چالش‌ها در درون صداوسیما و بخش دیگر در وزارت ارشاد بود. اما در حال حاضر کارکرد ساترا هم برای سکوها و هم کاربران مشخص شده است و این اتفاق جای تبریک دارد.

وی ادامه داد: غیر از ساترا برخی وزارتخانه‌ها نیز به کسب و کارهای نوپا و شرکت‌های مبتنی بر فناوری‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطی مجوز می‌دهند اما نوع برخورد ساترا با ارباب رجوع، محترمانه‌تر است و با رویکرد بهتری برخورد می‌شود. تمامی کسانی که در بخش‌های مختلف ساترا فعالیت می‌کنند دنبال ارتقای جایگاه ساترا هستند.

بختیاری با تاکید بر افزایش تسهیل‌گری ساترا در سال‌های اخیر توضیح داد: احساس می‌کنم ارائه خدمات و تسهیلات به کاربران افزایش پیدا کرده است. تشکیل دادن مجمع «رصتا» و درگیر کردن صاحبان سکوها نشان از مشارکت است. 

وی در پایان گفت: به نظر من سامانه‌های نمایش ویدئوی درخواستی (VOD) بسیار توسعه پیدا کرده است و در آینده این اتفاق چندبرابر خواهد شد. اصلا نمی‌توان محدودیت‌هایی که در گذشته بود را نگه داشت. دنیا رو به پیشرفت می‌رود لذا ما باید با دید بازتری به سمت این مسئله برویم. در آینده نمی‌توان انحصار را برای هیچ رسانه‌ای نگه داشت زیرا گردش اطلاعات، سرعت اینترنت و موارد دیگر دولت را ایجاب می‌کند که نقش تصدی‌گری خود را کاهش دهد و تا جایی که امکان دارد آن را به بخش خصوصی واگذار کند و بیشتر، نقش سیاست‌گذاری و پایش داشته باشد.

 

نظر شما