شناسهٔ خبر: 67556185 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنو | لینک خبر

فرهیختگان: باخت جلیلی، تقصیر صداوسیما بود!

فاصله آرا دومیلیون و ۸۰۰ هزار است و این عدد چندان معنادار نیست که بشود گفت فضای اجتماعی دگرگون شده و جلیلی‌هراسی آنقدر جا افتاده که جواب داده.

صاحب‌خبر -
روزنو :

فرهیختگان - پرویز امینی، جامعه‌شناس: فاصله آرا دومیلیون و ۸۰۰ هزار است و این عدد چندان معنادار نیست که بشود گفت فضای اجتماعی دگرگون شده و جلیلی‌هراسی آنقدر جا افتاده که جواب داده.

فرهیختگان: باخت جلیلی، تقصیر صداوسیما بود!

درصورتی که اگر جا می‌افتاد، فاصله آرا بسیار بیشتر می‌شد، بنابراین چیزی که الان می‌شود به آن تکیه کرد این مناظره یک به یکی است که در روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه برگزار شدند و سطح مخاطب در آن بالا بودند و وقتی از مخاطبان پرسیدند کدام نامزد در مناظره برتر بود، سهم پزشکیان از سهم جلیلی در برداشت اجتماعی در مناظره‌ها بیشتر است و این در آرا هم خودش را نشان می‌دهد.

وقتی به کاندیداهای همین انتخابات مثل قالیباف، جلیلی، لاریجانی که فرصت ورود به انتخابات را پیدا نکردند نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که بعضی از کاندیداها حدود 20 سال است که در رقابت‌های انتخاباتی هستند.

برخی از 84، برخی از 92، جمع‌بندی که می‌توان از این رقابت‌ها داشت این است که باید یک نوسازی و بازسازی در محیط نیروهای سیاسی صورت بگیرد که چهره‌های دیگری وارد رقابت‌های سیاسی و انتخاباتی بشوند.

نظر شما