شناسهٔ خبر: 67555902 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان صنعت | لینک خبر

جزئیات ارز اربعین اعلام شد + سهمیه هر فرد و زمان ثبت نام

تحریریه جهان صنعت نیوز

بانک مرکزی به هر زائر اربعین ۲۰۰ هزار دینار ارز به نرخ ETS تخصیص می‌دهد و ثبت‌نام از ۱۷ تیرماه در سامانه سماح آغاز می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس طلا و ارز «جهان صنعت نیوز»؛ بانک مرکزی برای ایام اربعین برنامه‌ریزی کرده تا به هر زائر ۲۰۰ هزار دینار ارز به نرخ ETS از طریق شعب منتخب شبکه بانکی ارائه دهد. ثبت‌نام برای ارز اربعین از ۱۷ تیرماه در سامانه سماح آغاز می‌شود؛ همچنین امروز ۱۷ تیرماه هر ۱۰۰۰ دینار عراق در بازار آزاد به مبلغ ۴۶ هزار تومان معامله می‌شود و محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی، اعلام کرده است که عرضه ارز اربعین پس از تاسوعا و عاشورا آغاز خواهد شد.

با توجه به نزدیک شدن به ایام اربعین، بانک مرکزی برنامه‌ریزی کرده است تا به هر زائر اربعین ۲۰۰ هزار دینار، ارز تخصیص دهد. این تصمیم به منظور تسهیل سفر زائران و حمایت از آنان در ایام عزاداری اتخاذ شده است.
بر اساس بررسی‌های بازار ارز، امروز ۱۷ تیرماه هر ۱۰۰۰ دینار عراق در بازار آزاد به مبلغ ۴۶ هزار تومان معامله می‌شود.

محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی، در این خصوص اعلام کرده است که امسال این آمادگی را داریم که بعد از برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی و در راستای تکریم زائران، عرضه ارز اربعین را به صورت دینار در شعب منتخب شبکه بانکی آغاز کنیم.
به گفته او، در اربعین امسال به هر زائر متقاضی، ۲۰۰ هزار دینار ارز به نرخ ETS که در مرکز مبادله ارز و طلای ایران مبادله می‌شود، پرداخت خواهد شد. این ارز بدون کارمزد از طریق شعب منتخب شبکه بانکی در شهرها و روستاها به زائران ارائه خواهد شد.

گفتنی است، ثبت‌نام متقاضیان زیارت اربعین حسینی علیه‌السلام از روز یکشنبه مورخ ۱۷ تیر ماه مصادف با اولین روز ماه محرم در سامانه سماح آغاز می‌شود. این سامانه به عنوان پل ارتباطی برای ثبت‌نام و دریافت ارز اربعین در نظر گرفته شده است.

نظر شما