شناسهٔ خبر: 67555614 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

جزئیات سانحه دلخراش مرگ مهندس پرواز هواپیمایی وارش

اقتصادنیوز : «ابوالفضل امیری» مهندس پرواز هواپیمایی «وارش» حین پاور دادن خلبان هواپیما به داخل موتور کشیده شده و جان باخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصاد نیوز ،‌ چندی پیش خبری منتشر شد که در جریان حادثه‌ای هولناک در فرودگاه کنارک در استان سیستان و بلوچستان، یک مهندس پرواز با موتور هواپیما بلعیده شد.

 در اتفاقی مشابه در خرداد سال جاری در فرودگاه آمستردام هلند نیز یک نفر به داخل موتور جت کشیده شد و جان باخت.هر چند از هویت فرد اطلاعاتی در دست نیست و مممکن است یکی از مسافران پرواز بوده باشد اما بسیاری از مسافران شاهد وقوع این صحنە دلخراش و مرگبار بودند.این اتفاق با واکنش مارک هاربرز، وزیر زیرساخت‌های هلند همراه بود ، او در پستی در شبکه اکس نوشتە است: « از شنیدن این حادثە شوکە شدە است و به بستگان قربانی و شاهدان حادثه تسلیت می‌گویم».

صبح روز ۱۲ تیرماه یک کارگر متخصص شرکت هواپیمایی وارش به نام «ابوالفضل امیری»در فرودگاه کنارک در هنگام پاور دادن خلبان به دلایلی که نیازمند بررسی و تحلیل متخصصان سوانح هوایی در محل سانحه بود، ناگهان در مسیر مکش هوای دهانه ورودی موتور قرار گرفته و به درون موتور توربوپراپ از نوع CFM۵۶-۳ نصب شده بر روی بوئینگ۷۳۷ کشیده شد و در دم جان سپرد. سانحه کشیده شدن انسان به درون موتور جت در کشورهای دیگر هم سابقه‌مند است اما اتفاقی بسیار نادر در صنعت هوانوردی است.

 

 

نظر شما