شناسهٔ خبر: 67554997 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

عمر السومه کلید جدایی عبدالکریم حسن از پرسپولیس!

روزنامه معروف قطری خبر داده که باشگاه پرسپولیس تنها در صورتی با جدایی عبدالکریم حسن موافقت می‌کند که این تیم عمر السومة را به عنوان بخشی از این معامله، به سرخ پوشان واگذار کند.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، وضعیت عبدالکریم حسن برای ادامه حضور در پرسپولیس، همچنان نامشخص است. هفته‌هاست که رسانه‌های قطری از تمایل باشگاه‌های این کشور به جذب ستاره سرخ‌پوشان تهران خبر می‌دهند و پس از اینکه ابتدا نام الوکره برای جذب این بازیکن به میان آمده بود، حالا العربی جدی‌ترین خواهان این بازیکن است.

ستاره سابق تیم ملی قطر و بهترین بازیکن آسیا در سال 2018، از مدیران پرسپولیس درخواست کرده تا با جدایی او و پیوستن به العربی موافقت کنند. این بازیکن که پس از اتفاقات جنجالی در پایان رقابت‌های جام جهانی از حضور در فوتبال کشورش محروم شده بود، پس از آنکه مورد بخشش مسئولین قرار گرفته، تمایل دارد تا به لیگ ستارگان بازگردد.

این تصویر شب گذشته عمر السومة در فرودگاه قطر برای سفر به اتریش است. الرایة نوشته است که این بازیکن برای پذیرش پیشنهاد معاوضه با عبدالکریم حسن، مردد است چرا که او از چند تیم از جمله احد عربستان پیشنهاداتی دارد.

هدف عبدالکریم حسن، حضور دوباره در تیم ملی قطر است و او امید دارد تا با حضور در العربی، بتواند تیم ملی کشورش را در مسابقات مقدماتی جام جهانی همراهی کند و در صورت صعود احتمال این تیم به جام جهانی، یکی از بازیکنان حاضر در لیست تیم ملی قطر باشد.

در همین خصوص، روزنامه الرایة قطر در شماره امروز خود و در جدیدترین آپدیت خبری از مذاکرات میان پرسپولیس و العربی پرده برداشته و نوشته است که سرخ‌پوشان در صورتی مجوز جدایی عبدالکریم حسن را صادر خواهند کرد که العربی نیز با پیوستن عمر السومة به پرسپولیس موافقت کند.

عبدالکریم حسن برای بازگشت به فوتبال قطر و پیشنهاد پیراهن تیم ملی کشورش، تمایل به جدایی از پرسپولیس دارد ولی طبق اعلام الرایة، حتی در صورت عدم توافق طرفین، او تا آخر قراردادش با سرخ‌پوشان، در این تیم می‌ماند.

این روزنامه در ادامه نوشته است که العربی از سران پرسپولیس درخواست کرده تا عمر السومة را وارد این مذاکره نکنند چرا که خود این بازیکن نیز تمایل چندانی به حضور در پرسپولیس ندارد.

الرایة در شماره امروزش به تلاش‌های العربی برای متقاعد کردن مدیران پرسپولیس پرداخته و البته نوشته است که سرخ‌پوشان شرط جدایی مدافع قطری را در جذب عمر السومة عنوان کرده‌اند.

در گزارش الرایة آمده است:

«در چارچوب برنامه‌های مدیریت باشگاه العربی برای آماده‌سازی فصل جدید، در تحول جدیدی در مذاکرات باشگاه عنابی پوش با پرسپولیس ایران برای نهایی کردن انتقال عبدالکریم حسن به تیم فوتبال این باشگاه در نقل و انتقالات تابستانی، گزارش‌های خبری تأیید کرده‌اند که مدیریت باشگاه ایرانی تمایل به جذب عمر السومة، مهاجم باشگاه العربی، به عنوان بخشی از معامله انتقال عبدالکریم حسن به العربی دارد.

در این زمان، مدیریت باشگاه العربی درخواست کرده است که روند فروش السومة از مذاکرات مربوط به انتقال عبدالکریم حسن جدا شود. عبدالکریم حسن نیز به مدیریت باشگاه ایرانی تأکید کرده است که تمایل زیادی به بازی در تیم العربی در فصل جدید دارد و در صورت ناکامی مذاکرات بین دو طرف، او به قرارداد خود با پرسپولیس که تا پایان فصل آینده ادامه دارد، پایبند خواهد بود.

در عین حال، عمر السومة نسبت به انتقال به لیگ ایران مردد است و این اقدام را در مسیر حرفه‌ای خود با تردید نگاه می‌کند. مهاجم سوری پیشنهادهای حرفه‌ای متعددی از جمله از باشگاه أحد عربستان دریافت کرده است.»

در نهایت باید دید که روند مذاکرات پرسپولیس و العربی چگونه پیش خواهد رفت. عمر السومة شب گذشته به همراه سایر اعضای تیم العربی راهی اتریش شد تا اردوی پیش فصل خود را آغاز کند. سرخ‌پوشان برای تقویت خط حمله خود، دست روی این مهاجم سوری گذاشته‌اند و در روزهای آینده، تکلیف این معامله مشخص خواهد شد.

 

نظر شما