شناسهٔ خبر: 67554213 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

خاطره مسئول صندوق سیار ۱۱۰ از تذکر رهبری نسبت به رعایت وقت مردم

رسانه KHAMENEI.IR در گفت‌وگویی با حامد شایان، رئیس ستاد انتخابات شهر تهران به سابقه صندوق سیار ۱۱۰ و فرآیند ۵ انتخاباتی که از اسفندماه گذشته تاکنون در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد پرداخت.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

متن این گفت‌و گو به شرح ذیل است: صندوق سیار، صندوقی است که ماهیت سیار و جابجایی دارد، یعنی در یک مکان ثابت نیست. خب این به چه دلیل است؟ برای اینکه ما بتوانیم شرایط را برای رأی گرفتن از همه مردم تسهیل کنیم. یکی از توفیقات صندوق ۱۱۰ این است که سالها در محضر حضرت امام خمینی(ره) بود و الان سالهاست در محضر حضرت آقا است و توفیقی برای برگزار کنندگان این انتخابات است که صندوق ۱۱۰ را بتوانند همراهی کنند.

در اصل مسیرهای صندوق سیار با هماهنگی هیئت نظارت که یکی از ارکان برگزاری انتخابات است تعیین میشود و به جاها و مسیرهای مختلفی مراجعه می‌کنند و آنجا رأی را می‌گیرند؛ مثل بیمارستان‌ها، خبرگزاری‌ها، پادگان‌ها، کارخانه‌ها و ... .

یکی از جاهایی که ما خدمت رسیدیم، حسینیه حضرت امام خمینی(ره) است که طبق روال عادی مثل صندوق‌های ثابت رأی خودش را از مردم اخذ می‌کند. این کلیت کاری است که صندوق‌های سیار انجام می‌دهند. همه ارکان دقیقاً در صندوق سیار هم وجود دارند؛ منشی صندوق، رئیس صندوق، نماینده نظارت، نماینده فرماندار، عوامل محترم انتظامی این عزیزان هستند که بتوانند انتخابات را برگزار کنند.

از سال گذشته در پنج انتخابات خدمت حضرت آقا رسیدیم و افتخار این را داریم که توانستیم انتخابات الکترونیک را در اینجا برگزار کنیم و اولین نفری هم که رأی دادند خود حضرت آقا بودند.

خاطره‌ای که دارم این است که اولین انتخاباتی که برگزار کردیم و مربوط به مجلس دهم بود، تعرفه‌ای که دستگاه میخواست چاپ کند تا دستگاه بالا بیاید و استعلام هایش صورت بگیرد کمی زمان‌بر شد. آقا تذکر دادند که همه مردم را اینقدر معطل می‌کنید؟ که گفتیم نه الان چنین اتفاقی افتاده است. این توجه برای ما شیرین است، اما مسئولیتی هم برای ما ایجاد می‌کند که دقت کنیم مردم معطل نشوند که الحمدلله این اتفاق رقم خورده و مردم می‌توانند زیر ۳-۲ دقیقه رأی خود را ثبت کنند.

در این چهار ماه که ما مشغول کار هستیم ۵ انتخابات برگزار شده است، یعنی در شهر تهران که ما ۴ هزار صندوق داریم و حدود ۱۰۰ هزار نفر عوامل آمده‌اند و رفته‌اند در این چهار ماه، همین یک دستاورد بزرگ برای نظام جمهوری اسلامی است که توانسته‌ایم در تمام کشور این کار را انجام دهیم. این عوامل می‌آیند و شرایط را برای مردم مهیا می‌کنند تا مردم بتوانند نمایندگان خود را انتخاب کنند که این یک دستاورد بزرگ برای نظام جمهوری اسلامی است

نظر شما