شناسهٔ خبر: 67554000 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

اعلام زمان ثبت‌نام زائران اربعین در سامانه سماح/ متقاضیان بخوانند

اقتصادنیوز: مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی از آغاز ثبت نام زائران اربعین حسینی (ع) در سامانه سماح از ساعت ۱۰ صبح امروز خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، حسین دستگردی افزود: هموطنانی که قصد تشرف برای زیارت اربعین دارند حتما در سامانه سماح ثبت نام کنند و با انتخاب بسته بیمه‌ای مورد نظر و پرداخت حق بیمه، خود را تحت پوشش خدمات بیمه قرار دهند.

دستگردی اظهار کرد: بنا بر مصوبه ستاد مرکزی اربعین همه زائران باید زیرپوشش بیمه قرار گیرند و نیز مبلغ ۲۰ هزار تومان برای جبران هزینه‌های ارائه خدمات درمانی کمیته امداد و نجات جمعیت هلال احمر پرداخت کنند.

خبر مرتبط
اختصاص جاده جدید برای زائران ایرانی اربعین/آمار مسافران کربلا

اقتصادنیوز: استاندار بصره اعلام کرد برای استقبال بهتر از زائران ایرانی که از مرز شلمچه برای ورود به عراق استفاده می‌کنند، جاده‌ای جدید به بهره‌برداری رسیده است.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی بیان کرد: در این جهت بیمه زائران در قالب سه بسته متنوع با پوشش‌های مالی متفاوت به شرح ذیل در نظر گرفته شده است و حق بیمه هر یک از بسته‌ها با احتساب سرانه مربوط به خدمات درمانی جمعیت هلال احمر با قیمت‌های ۸۰ هزار و ۹۰ هزار و ۱۰۰ هزار تومان است که هر یک از زائران بنا به تمایل خود الزاماً یکی از پوشش‌های بیمه‌ای را انتخاب و با پرداخت هزینه مربوطه ثبت نام خود را در سامانه سماح تکمیل و کد رهگیری دریافت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه خروج از مرز به قصد زیارت اربعین مشروط به داشتن گذرنامه معتبر است، ادامه داد: همچنین زائران قبل از شروع ثبت نام تاریخ رفت و برگشت، نوع وسیله نقلیه برای عزیمت تا مرز خروجی و مرز ورودی خود را تعیین و در ثبت اطلاعات دقت لازم را انجام دهند. 

دستگردی عنوان کرد: در مدت زمان عملیات ثبت نام و موسم اربعین ۱۴۰۳ تمام دفاتر و شرکت‌های زیارتی استان آمادگی کامل و لازم برای ثبت نام و راهنمایی زائرین را خواهند داشت.

 

نظر شما