شناسهٔ خبر: 67553106 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

به همت حوزه هنری آذربایجان غربی:

نمایشگاه پوستر «سوگواری هنر عاشورایی» در ارومیه دایر شد

ارومیه-حوزه هنری آذربایجان غربی با نمایش گذاشتن تعدادی از آثار منتخب پوستر «سوگواری هنر عاشورایی» در نگار خانه «پله» ارومیه به استقبال ماه محرم رفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، در این نمایشگاه که به مدت یک ماه دایر است، تعداد ۱۶ عنوان پوستر عاشورایی از هنرمندان برجسته کشور با موضوع‌های مختلف قیام حضرت امام حسین (ع) و القاب و نمادهای واقعه کربلا در معرض دید عموم قرار گرفته است.

مجید زارع، ابوالفضل رنجبران، مهرداد موسوی، احسان مرادی، نرجس محمدلو، علیرضا بیت اللهی، محمد بازدار، احمدرضا رحیمی پور، سید محمد جاماسبی، محمد جواد زهادت، مهدیه قاسمی، محمد ایمانی راد، میثم نامدار، زهرا پاشایی، مسعود شکیبایی و حامد سهرابی هنرمندانی هستند که آثار هنری آنها در این نمایشگاه ارائه شده است.

«عاشورا» یکی از مهم‌ترین موضوعات مورد توجه هنرمندان ایران در رشته‌های مختلف آن طی اعصار مختلف بوده که این موضوع در عصر حاضر نیز بیشتر مورد توجه هنرمندان است، چراکه هنر عاشورایی، از دیرباز تاکنون نقشی ویژه در زندگی مردم این مرزوبوم داشته و رهنمای طیفی از هنرمندان متعهد بوده است.

به همین دلیل هنرمندان ایرانی هر کدام به روش‌ها و سبک‌های مختلف، آثاری عاشورایی خلق کرده و برخی از این آثار هیچ زمان از یاد و خاطره مردم فراموش نشده‌اند.

نظر شما