شناسهٔ خبر: 67552991 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

حمله‌های شدید به سرمربی تازه‌وارد پرسپولیس/ یادتان نرود به اوسمار چه طعنه‌هایی می‌زدید و چگونه ناگهان عاشق و دلباخته او شدید!

خوان کارلوس گاریدو سرمربی جدید پرسپولیس در بدو ورود به تهران، منتقدانی هم پیدا کرده است!

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرورزشی، چهره‌هایی که در گذشته بازیکن پرسپولیس بودند یا دستی بر آتش داشتند و حالا دیگر سال‌ها عملا حضوری فعال در فوتبال ندارند، در بدو ورود خوان کارلوس گاریدو سرمربی جدید پرسپولیس، منتقد او شده اند.

انتقادها از گاریدو به دلیل کارنامه او در مربیگری که آثار قهرمانانه‌ای در آن به چشم نمی‌خورد، شاید خیلی هم پربیراه نباشد اما خوان کارلوس در فوتبال ایران هنوز امتحانش را پس نداده، تیمش را در اختیار نگرفته و کاری انجام نداده است. به عبارت بهتر، می‌شود خیلی ساده گفت او چهره‌ای ناشناخته برای همه ماست که نمی‌دانیم قرار است برای این پرسپولیس که به لحاظ ساختار منابع انسانی و درون تیمی‌در حال فروپاشی است، چه نسخه‌ای بپیچد؟

فراموش نمی‌کنیم برخی پیشکسوتان و افرادی که سال‌ها در پرسپولیس بازی کرده بودند، به محض استعفای غیرمنتظره یحیی گل محمدی و حضور اوسمار ویرا در راس کادرفنی، همین حرف‌ها را خطاب به مربی برزیلی می‌زدند. بی اعتمادی به اوسمار چنان بود که بعضی‌ها، او را در حد مربیگری در دسته ۳ هم نمی‌دانستند!

انتقادها در همان زمان که اوسمار به جایگاه یحیی تکیه زده بود، آنقدر شدت گرفت که اگر پرسپولیس در چند دیدار نخست نتیجه نمی‌گرفت، حکم اخراج ویرا صادر می‌شد؛ اما اوسمار سرانجام با تمام سختی‌هایی که وجود داشت، با پرسپولیس قهرمان لیگ برتر شد. پس از قهرمانی پرسپولیس در آخرین روز لیگ برتر، اغلب آنها که با جان و دل و عاشقانه از اوسمار تعریف و تمجید کردند، در واقع منتقدان سفت و سختی بودند که او را اساسا در حد سرمربیگری پرسپولیس نمی‌دانستند. اینها را که نباید فراموش کنیم!

این نکته‌ها را خدمت چهره‌های پرسپولیسی عرض کردیم که هر دو سمت ماجرا را در نظر بگیرند؛ نخست اینکه دست از پیش‌داوری و قضاوت زودهنگام بردارند و ابتدا به درستی عملکرد گاریدو را در فوتبال ایران ارزیابی کنند. در مرحله دوم به جریانات پرسپولیس در نقل و انتقالات هم دقت کنند؛ چرا که همه چیز در اختیار سرمربی تازه وارد نیست.

گاریدو در پرسپولیس کاری انجام نداده که نقد شود؛ او هنوز در ابتدای راه است...

بیشتر بخوانید: فاکتور مثبت برای سرمربی جدید پرسپولیس/ شناخت بالای گاریدو از فوتبال آسیا

نظر شما