شناسهٔ خبر: 67552968 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مهر گزارش می‌دهد؛

لرستان عطر محرم و روضه سیدالشهدا(ع) گرفت/ بیرق عزاداری برپا شد

خرم‌آباد- شهر بار دیگر رنگ و بوی محرم و روضه سیدالشهدا(ع) را گرفته است، بیرق عزاداری بلند شده و هیئت‌ها آماده برگزاری مراسم سوگواری شده‌اند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: بیرق عزای امام حسین (ع) و یاران باوفایش در شهرهای مختلف لرستان برافراشته شده تا امسال نیز هیئت‌ها برپا باشند و مراسم عزاداری باشکوه برگزار شوند.

جایگاه‌های عزاداری در سطح شهرها برپا شده تا هم میزبان هیئت‌های عزاداری باشند و هم در طول روز نوای سوگواری سرور و سالار شهیدان از طریق این جایگاه پخش شود.

برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی (ع)، همایش «احلی من العسل»، همایش «ریحانه های حسینی»، همایش «رهروان زینبی»، توزیع کالاهای اساسی موردنیاز در میان هیئت‌های عزاداری و… در استان لرستان در دستور کار قرار گرفته است.

لرستان عطر محرم و روضه سیدالشهدا(ع) گرفت/ بیرق عزاداری برپا شد

یکی دیگر از برنامه‌های ماه محرم در لرستان برگزاری آئین مقام مجنون و اهدای نشان حبیب به پیر غلامان و مداحان لرستانی از سوی بنیاد دعبل خزاعی استان لرستان است.

جامعه امروز نیازمند آشنایی بیشتر با نهضت حسینی (ع) است

حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به فرارسیدن ایام محرم، اظهار داشت: جامعه و بشریت امروز نیاز دارد که هر چه بیشتر با نهضت حسینی (ع) آشنا شود، در دنیایی که پر از ظلم و فساد، ظالم و مفسد است، آن چیزی که می‌تواند راه نجات بشریت باشد، آشنایی با معارف امام حسین (ع) است.

وی عنوان کرد: نهضت امام حسین (ع) و عاشورای حسینی (ع) است که شیعیان، امت اسلامی و آزادگان جهان را در مقابل زورگویان عالم آن‌چنان قوت بخشیده که مات و مبهوت شده‌اند، محرم و صفر است که راه دفاع از حق، مظلومین و شیوه‌های مقاومت را به انسان یاد می‌دهد.

لرستان عطر محرم و روضه سیدالشهدا(ع) گرفت/ بیرق عزاداری برپا شد

نماینده ولی‌فقیه در لرستان، تأکید کرد: روحانیت جهادی و پرتلاش، مداحان بصیر و آگاه، شاعران آئینی، هیئت‌های مذهبی، موکب‌های حسینی (ع)، سازمان‌های مردم‌نهاد، فرهنگی و… مجلس را که تشکیل می‌دهند همراه با شور و نغمه‌های حماسی، آشنایی با معارف اسلامی، آموزه‌های اهل‌بیت عصمت و طهارت، احکام اسلامی، بصیرت و معرفت افزایی باشد.

حجت‌الاسلام شاهرخی، ادامه داد: این گونه مجالس باید یزیدیان زمان را معرفی کند، تداوم راه امام حسین (ع) نیز باید همواره موردتوجه قرار گیرد.

اعلام برنامه‌های محرم در لرستان

حجت‌الاسلام مهدی قدرتی مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی لرستان برای ایام ماه محرم، اظهار داشت: قبل از محرم برنامه‌های ما شروع شده است، تلاش و سعی برای برگزاری انتخاباتی خوب و با مشارکت بالا توسط هیئت‌های مذهبی صورت‌گرفته است.

وی عنوان کرد: امسال چند برنامه ویژه داریم، یکی از آنها همایش «ریحانه های حسینی» است که برای دختران نوجوان و دیگری «رهروان زینبی» برای جامعه هدف مادران است.

لرستان عطر محرم و روضه سیدالشهدا(ع) گرفت/ بیرق عزاداری برپا شد

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان، ادامه داد: سوگواره «احلی من العسل» برای جامعه هدف نوجوانان پسر یکی دیگر از برنامه‌های در نظر گرفته شده در ماه محرم است.

حجت‌الاسلام قدرتی با تأکید بر اینکه یکی دیگر از برنامه‌ها تجمع زنجیرزنان و هیئت‌های زنجیرزن در یک روز خاص خواهد بود، افزود: برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در اولین جمعه ماه محرم نیز یکی دیگر از برنامه‌ها است.

بنابراین گزارش، استان لرستان بیش از سه هزار و ۵۰۰ هیئت مذهبی دارد و هم‌زمان با ایام محرم و صفر، هزار و ۱۰۰ مبلغ به نقاط مختلف استان اعزام می‌شوند.

نظر شما