شناسهٔ خبر: 67552887 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

برای تیم‌های بزرگ دردسرساز شدیم/ با سربلندی از یورو می‌رویم

سرمربی سوئیس معتقد است که تیمش با سربلندی از یورو ۲۰۲۴ خداحافظی می‌کند و بازیکنانش در طول تورنمنت عملکردهای خیلی خوبی از خود نشان دادند.

صاحب‌خبر -

تیم ملی سوئیس یک قدم با پیروزی در مرحله یک‌چهارم نهایی و رسیدن به نیمه نهایی فاصله داشت و ۱-۰ جلو بود که بوکایو ساکا در دقیقه ۸۰ کار را به تساوی کشاند تا در نهایت ضربات پنالتی پیروز میدان را تعیین کند. انگلیس در پنالتی‌ها بهتر عمل کرد و سوئیسی که بازی خوبی از خود به نمایش گذاشته بود حذف شد.

مورات یاکین، سرمربی سوئیس بعد از حذف تیمش به دست انگلیس در مرحله یک‌چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴ به خبرنگاران گفت: «این شکست دردناک است. ما تلاش زیادی کردیم و فرصت‌های زیادی خلق کردیم. برای بازیکنان و کشورمان ناراحتم. انگلیس فرصت‌های زیادی نداشت و ما چندین فرصت خوب ایجاد کردیم. ما مستحق بازگشت به خانه نیستیم اما می‌توانیم به عملکردمان افتخار کنیم. دیگر نیازی به پنهان کردن بعضی صحبت‌ها نیست. به دلیل اینکه امروز به اندازه کافی خوب نبودیم حذف شدیم. ضربات پنالتی به شانس بستگی دارد و ما شانس نداشتیم. ما مشکلات زیادی برای تیم‌های بزرگ ایجاد کردیم، بنابراین با سربلندی مسابقات را ترک می‌کنیم.»

آکانجی ضربه پنالتی خود را از دست داد و یاکین در این مورد گفت: «هیچ کلمه‌ای برای دلداری دادن به او وجود ندارد. من از او برای عملکرد و رهبری‌اش در تیم تشکر کردم. ناراحتی عمیقی داریم و همه ما باید آن را تحمل کنیم. اما همچنین خیلی به خودمان افتخار می‌کنیم. به طور کلی، این یک تورنمنت بسیار موفق بود

بیشتر بخوانید: یورو ۲۰۲۰ برایمان درس عبرت شد/ بازیکنانم عالی هستند

نظر شما