شناسهٔ خبر: 67552680 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

لژیونرها

«پویا اسبقی» سرمربی الریان قطر شد

با اعلام رسمی باشگاه الریان قطر، پویا اسبقی به عنوان سرمربی جدید این باشگاه انتخاب شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ورزش سه، پس از کش و قوس فراوان و جنگ سخت میان دو باشگاه الریان و الشمال، سرانجام پویا اسبقی با فسخ قرارداد و پرداخت بند جدایی به باشگاه الشمال، از این تیم جدا شد و به صورت رسمی، هدایت نماینده آسیایی قطر یعنی الریان را برعهده گرفت.

پویا اسبقی سرمربی ایرانی – سوئدی که کار سرمربیگری را از تیم دالکورد سوئد آغاز کرد، پس از هدایت تیم‌های نظیر تیم زیر ۲۱ ساله‌های سوئد و بارنزلی انگلیس، در قامت دستیار در تیم ستاره سرخ بلگراد به فعالیت‌هایش ادامه تا اینکه در فصل ۲۰۲۳ – ۲۰۲۴ هدایت تیم الشمال را در لیگ ستارگان بر عهده گرفت.

هر چند که نتایج اسبقی در ابتدای کار ناامیدکننده بود و حتی زمزمه‌های برکناری او به گوش می‌رسید اما الشمال در نیم فصل دوم فصل قبل با نتایج خوب، از قعر جدول رده بندی فاصله گرفت و با نتایج خوبی که به دست آورد، فصل را در رتبه نهم لیگ قطر به پایان رساند.

تابستان امسال جنگ سختی میان دو باشگاه الریان و الشمال بر سر این سرمربی در گرفت و نائب قهرمان فصل گذشته لیگ ستارگان، به دنبال جذب این سرمربی ایرانی بود که با واکنش و اعتراض الشمال همراه بود.

در ادامه نیز الریان بیانیه‌ای منتشر کرد و درخصوص اینکه برای مذاکره با اسبقی از مدیران الشمال اجازه گرفته شده، شفاف سازی کرده و اتهاماتی که به این باشگاه وارد گردید را رد کرد.

در نهایت نیز چند روز پیش، اسبقی قراردادش را با الشمال فسخ کرد و امشب، مدیریت باشگاه الریان به صورت رسمی از انتخاب این سرمربی ایرانی به عنوان جانشین لئوناردو ژاردیم خبر داد.

الریان به همراه السد، دو نماینده قطر در مرحله گروهی لیگ نخبگان آسیا هستند و احتمال تقابل اسبقی با استقلال و پرسپولیس و حتی سپاهان نیز بسیار زیاد است.

این تیم قطری فصل قبل را با ۲ امتیاز اختلاف نسبت به السد، در رتبه دوم لیگ ستارگان قطر به پایان رساند و امسال امیدوار است تا با اسبقی، به مقام قهرمانی دست پیدا کند.

پویا اسبقی,حضور پویا اسبقی در الریان قطر

یاشار سلطانی بیوگرافی یاشار سلطانی

نظر شما