شناسهٔ خبر: 67552667 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نظری مطرح کرد؛

تشریح اقدامات معاونت خدمات شهری در ایام محرم

معاون خدمات شهری شهرداری تهران، از اکران طرح های فرهنگی متناسب با ایام محرم بر روی بیلبوردها و توزیع تخته پرچم های بزرگ به صورت مستمر خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین نظری، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) به تشریح برنامه‌های این معاونت در ایام محرم پرداخت و گفت: فضاسازی و اکران طرح‌های فرهنگی و تبلیغات محیطی و سیاه پوش نمودن سطح شهر بر اساس طرح‌های سازمان زیباسازی و با همکاری مناطق ۲۲ گانه صورت گرفته است.

وی افزود: طرح‌های فرهنگی متناسب با ایام محرم بر روی بیلبوردها، عرشه پل‌ها و…، اکران و ریسه پرچم‌های مشکی در سطح شهر تهران نصب و تخته پرچم‌های بزرگ نیز در مناطق ۲۲ گانه توزیع شده است.

نظری ادامه داد: رسیدگی ویژه به کلیه امور پاکسازی و رفت و روب با تاکید بر نظافت معابر و باغچه‌ها و مخازن پیرامون مساجد، هیأت مذهبی و تکایا و جایگاه‌های پخش نذورات به صورت ویژه در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی صورت خواهد گرفت. همچنین نظافت و پاکسازی، لایروبی و رسوب برداری انهار روباز و رو بسته با تاکید بر محیط‌های پیرامونی اماکن مذهبی نیز از جمله مواردی است که در این ایام به شکل ویژه ای به آنها پرداخته خواهد شد.

وی اظهار کرد: جانمایی مخازن ویژه پسماند خشک و استقرار عوامل کارگری در مجاورت مساجد، تکایا، هیئت‌های مذهبی، جلب مشارکت شهروندان و مسئولین هیأت در حفظ و ارتقا نگهداشت با تأمین مخازن ویژه پسماند خشک، کیسه‌های بزرگ ویژه پسماند و پیام‌های آموزشی و بهره‌گیری از ظرفیت پیمانکاران تفکیک پسماندهای خشک در جمع آوری پسماندهای خشک خصوصاً ظروف یکبار مصرف از جمله اقدامات سازمان مدیریت پسماند با همکاری مناطق ۲۲ گانه در این ایام است.

معاون شهردار تهران با بیان این که کلیه ایستگاه‌های سازمان آتش نشانی در این ایام و در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در آماده‌باش کامل هستند، اظهار کرد: اکیپ‌های عملیاتی این سازمان در این ایام خصوصاً روزهای عاشورا و تاسوعا در نقاط مختلف و کانون تجمع عزاداران حسینی و مسیرهای منتهی به مساجد، تکایا، هیأت مذهبی مستقر و در صورت نیاز به خدمات رسانی خواهند پرداخت.

به گفته نظری، بازدید و شناسایی کلیه مؤلفه‌های ایمنی با محوریت مساجد، هیأت مذهبی و تکایا و جایگاه‌های پخش نذورات برای عزاداران در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، ارتقا سطح دانش ایمنی شهروندان با آموزش‌های مرتبط با این ایام و… از جمله اقدامات سازمان آتش نشانی در این ایام می‌باشد.

وی در پایان افزود: رسیدگی به باغچه و فضای سبز مجاور مساجد، هیأت مذهبی و تکایا و حسینیه‌ها، آماده سازی و رفع نواقص سرویس‌های بهداشتی عمومی در طول مسیر عزاداران حسینی، آماده سازی و کنترل سیستم‌های صوتی و اطلاع رسانی داخل بوستان‌ها، نمازخانه‌ها و محل‌های برپایی نماز جماعت در ظهر روز عاشورا و… نیز از جمله مواردی است که توسط سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران انجام می‌شود.

نظر شما