شناسهٔ خبر: 67552061 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

نگاه فیلیپین به اکوسیستم حلال برای تقویت گردشگری و تجارت

فیلیپین اعلام کرد که در حال توسعه «اکوسیستم حلال» برای تقویت گردشگری و تجارت است، چرا که این کشور تصمیم دارد مبادلات تجاری بیشتری با کشورهای عربی و مسلمان انجام دهد.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، کمیسیون ملی مسلمانان فیلیپینی اعلام کرد که این کشور از «اکوسیستم حلال» برای تقویت گردشگری و تجارت استفاده خواهد کرد.
 
این در حالی است که تنها حدود 10 میلیون مسلمان در میان جمعیت 120 میلیونی فیلیپین حضور دارند و جمعیت این کشور عمدتا کاتولیک هستند.
 
دولت قرار است 230 میلیارد پزو (4 میلیارد دلار) سرمایه‌گذاری کرده و حدود 120 هزار شغل تا سال 2028 با استفاده از بازار جهانی حلال ایجاد کند.
 
کمیسیون ملی مسلمانان فیلیپینی (NCMF)، مرکزی برای اطمینان از محصولات و ابتکارات توسعه یافته تحت برنامه حلال این کشور با مقررات اسلامی است.
 
عبدالرحیم، دبیر جدید این کمیسیون گفت: «از آنجایی که NCMF، تنها نهاد دینی (اسلامی) در ساختار حکومت است، باید در اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های مربوط به حلال فعالیت کند.»
 
از زمانی که فیلیپین جایزه مقصد مسلمان نوظهور را در اجلاس جهانی حلال در سفر در سال 2023 برنده شد، سرمایه‌گذاری قابل توجهی برای جذب بازدیدکنندگان از خاورمیانه و کشورهای مسلمان نزدیک از جمله اندونزی، مالزی و برونئی انجام داده است.
 

نظر شما