شناسهٔ خبر: 67551878 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

راهنمای خرید گلیم فرش برای آشپزخانه، اتاق خواب و پذیرایی

راهنمای خرید گلیم فرش با کیفیت از کارخانه برای آشپزخانه، اتاق خواب و پذیرایی در ابعاد و قیمت گلیم 4، 6، 9 و 12 متری

صاحب‌خبر -

رپرتاژ آگهی:  با توجه به مناسب بودن قیمت گلیم فرش نسبت به دیگر محصولات فرش ماشینی، خریداران نسبت به این فرش رغبت بیشتری پیدا کرده اند. در این بخش به بررسی ویژگی های های خرید گلیم فرش ماشینی و همچنین انتخاب آن برای فرش اتاق خواب، آشپزخانه و پذیرایی خواهیم پرداخت. اما موضوعی که ابتدای مقاله باید به آن اشاره داشت، تنوع محصولات گلیم می باشد که به دو نوع گلیم فرش و گلیم گبه تقسیم بندی می شود.

تفاوت این دو نوع فرش از نظر بافت و پرز به کار رفته شده برای تولید فرش ماشینی خواهد بود. محصولات گلیم فرش ( جاجیم ) دارای پرز و ضخامت نمی باشند و از بافت حصیری مشابه زیرانداز های سفری ( البته دارای کیفیتی بالاتر و نرمی بیشتر با طرح های فرش و فانتزی ) می باشد.

همچنین فرش گلیم گبه دارای آهار و پرز می باشد و مانند فرش هایی که از قدیم داخل خانه های ایرانی پهن می شده است ضخیم و نرم تر می باشد. اولین تفاوت این دو محصول در نوع پرز به کار رفته شده می باشد و دومین تفاوت قیمت گلیم فرش و گبه خواهد بود که به طور کلی گلیم گبه قیمت دو برابری نسبت به گلیم دارد.

اما قیمت این محصولات چگونه مشخص می شود و گلیم فرش برای چه مکانی و گلیم گبه برای چه بخشی از خانه مناسبت است موضوعی است که در ادامه این مقاله به آن می پردازیم. پیشنهاد ما به شما دیدن لیست قیمت و خرید  گلیم فرش  از کارخانه در ابعاد 4، 6، 9 و 12 متری می باشد.

راهنمای خرید گلیم فرش آشپزخانه

همانطور که مشخص هست و پیش از این نیز گفته شده محصولات گلیم دارای قیمتی مناسب هستند و برای محیط آشپزخانه به جای فرش های گران قیمت بهتر است از گلیم استفاده شود.

اما برای محیط آشپزخانه گبه مناسب تر است یا گلیم فرش !؟ این سوالی است که به دفعات از ما پرسیده می شود.

پاسخ این سوال : در صورتی که به دنبال فرشی نرم برای محیط آشپزخانه هستید و فردی که آشپزی می کند زمان طولانی در آشپزخانه است و یا پادرد دارد باید به سراغ گبه برود.

اما در صورتی که می خواهید به صورت پیایی فرش آشپزخانه را شست و شو دهید و جابجا کنید و همچنین نرمی زیر پا برای شما اهمیت کمتری دارد بدون شک انتخاب گلیم فرش برای این محصول مناسب تر خواهد بود.

همچنین از لحاظ قیمتی محصولات گلیم فرش نسبت به گلیم گبه قیمت نصف دارد و اگر بودجه خریدار محدود باشد بازهم گلیم فرش انتخابی مناسب تر خواهد بود. البته موضوع دیگری که به آن پرداخته نشد طراحی به کار رفته شده برای محصولات می باشد.

محصولات گلیم فرش و گبه از نقشه های متفاوتی برخوردار هستند و خریدار ممکن است بر اساس سلیقه خود از نقشه گلیم و یا گبه برای آشپزخانه و ست دکوراسیونی که دارد انتخاب کنید.

قیمت گلیم فرش

انتخاب فرش اتاق خواب از محصولات گلیم

در صورتی که برای اتاق خواب خود قصد خرید فرش پیدا کرده اید و به دنبال یک گزینه مناسب و با قیمت ایده آل هستید باز هم می تواند به سراغ گلیم فرش و گبه بروید. با این تفاوت که برای اتاق خواب طرح و نقشه کلاسیک مناسب نخواهد بود و انتخاب فرش های مدرن، سنتی و فانتزی مناسب تر خواهد بود.

به طور معمول برای اتاق خواب انتخاب یک فرش نرم مثل گبه ایده آل تر می باشد. اما اگر شما از حساسیت بالایی برخوردار هستید و دوست دارید زود به زود فرش را بدون نیاز به قالیشویی شست و شو بدهید بدون شک باز هم پیشنهاد ما به شما گلیم فرش می باشد.

موضوع دیگری که هنگام خرید گلیم اتاق خواب باید به آن دقت کنید، مشخص کردن ابعاد و طرح رنگ گلیم فرش می باشد تا زیبایی بصری بی نظیری را به خانه خود داده باشید.

انتخاب طرح، ابعاد گلیم فرش برای محیط های مختلف خانه

اگر شما هم به دنبال یک دکوراسیون جذاب و جدید هستید و میخواهید آن را به یک فرش جذاب شکیل تر کنید بدون شک باید هنگام خرید فرش انتخابی دقیق داشته باشید.

برای داشتن انتخاب مناسب به 2 نکته اساسی باید توجه داشته باشید : اولین موضوع رنگ فرش و دومین مورد طراحی به کار رفته شده می باشد.

به طور مثال انتخاب یک فرش سنتی برای دکوراسیون خانه مدرن مناسب نخواهد بود. یا ترکسب رنگ های جیغ با هم مثل قرمز و صورتی ایده آل نمی باشد.

دکوراسیون شما باید در عین حال که زیبا باشد، باید به شما و مهمانان شما احساس آسایش و آرامش نیز بدهد.

به طور کلی انتخاب یکی از عناصر خانه در صورتی که از رنگ خنثی مثل طوسی استفاده شده باشد می تواند محیط خانه شما را بازتر و احساس آرامش بیشتر داشته باشد.

همچنین با یک انتخاب صحیح می توانید گرمای صمیمیت خانه خود را چند برابر کنید.

 گلیم فرش

جمع بندی خرید گلیم فرش و قیمت گذاری

گلیم فرش برای پذیرایی، اتاق خواب و آشپزخانه یکی از تزئینات محبوب برای دکوراسیون داخلی است که باعث زیبایی و آرامش در فضا می‌شود. انتخاب و خرید گلیم فرش پذیرایی می‌تواند به دلیل متنوع بودن طرح‌ها، رنگ‌ها و قیمت‌ها، چالش‌هایی را برای خریداران به وجود آورد.

در این مقاله، به بررسی قیمت انتخاب و خرید گلیم فرش پذیرایی پرداختیم.

فاکتورهای تاثیرگذار بر قیمت گلیم فرش پذیرایی

  1. جنس گلیم : جنس گلیم فرش پذیرایی از عوامل مهمی است که بر قیمت آن تأثیر می‌گذارد.

گلیم‌های فرش پذیرایی معمولاً از جنس‌ نخ پلی پروپیلن می‌شوند. گلیم‌های با جنس پلی استر نیز تولید می شود اما الیاف پلی پروپیلن از کیفیت بالاتری برخوردار است.

  1. اندازه گلیم : اندازه گلیم نیز بر قیمت آن تأثیر دارد. گلیم‌های بزرگتر معمولاً قیمت بیشتری دارند به دلیل استفاده بیشتر از مواد مورد نیاز و زمان بیشتری که برای تهیه آن‌ها صرف می‌شود.

ابعاد گلیم از سایز 1*1.5/ 1.5*2.25 / 2*3 / 2.5*3.5 و 3*4 می باشد همچنین در ابعاد دایره قطر 1 و قطر 1.5 هم عرضه شده است و سایز پادری محصولات گلیم به صورت .50*.80 می باشد.

بدون شک سایز پادری از پایینترین قیمت و سایت 3*4 از بالاترین قیمت برای محصولات گلیم فرش و گبه برخوردار خواهد بود.

  1. طرح و رنگ گلیم فرش : طرح و رنگ فرش نیز بر قیمت محصول تاثیر گذار نیست و شما می توانید با توجه به سلیقه خود بدون نگرانی طرح خود را انتخاب کنید.

  2. محل تولید و برند کارخانه : محل تولید نیز بر قیمت گلیم تأثیر ندارد اما در صورتی که گلیم با کیفیت بالاتر و توسط یک برند معتبر تولید شده باشد از قیمت بالاتری برخوردار خواهد بود.

به طور مثال گلیم فرش های زر فرش دارای تراکم 720 می باشد در صورتی که برند های متفرقه گلیم با تراکم های پایین تری به صورت درجه 2 تولید میکنند.

محاسبه قیمت گلیم فرش پذیرایی

در محاسبه قیمت گلیم فرش پذیرایی، معیارهای فوق را در نظر بگیرید ، قیمت گلیم فرش پذیرایی می‌تواند بین 140,000 تا 2,790,000 تومان باشد.

همچنین محصولات گلیم گبه قیمت بین 290.000 تا 5.590.000 تومان می باشد.

این قیمت بر اساس تیر ماه 1403 می باشد و جهت دریافت قیمت های جدید می توانید به سایت کارخانه که پیش از این معرفی کردیم مراجعه کنید.

برای مثال، یک گلیم فرش پذیرایی با ابعاد 2 متر در 3 متر، جنس درجه یک نخ پلی پروپیلن و با تراکم 720، رنگ‌های جذاب و تولید شده 1.490.000 تومان قیمت دارد.

اما یک گلیم فرش پذیرایی با ابعاد مشابه، جنس پنبه، طرح ساده، رنگ‌های معمولی می تواند 100.000 الی 200.000 تومان زیر قیمت باشد.

اما سوال اینجاست آیا این هزینه کمتر ارزش خرید یک کالا با کیفیت درجه 2 را برای شما خواهد داشت !

به علاوه، برند و شرکت تولید کننده نیز می‌تواند تفاوت قیمتی را ایجاد کند. گلیم‌هایی که توسط برندهای معروف و با سابقه تولید می‌شوند، قیمت بالاتری دارند.

همچنین، محل فروش نیز می‌تواند تأثیرگذار باشد. در صورتی که شما به صورت مستقیم محصولات گلیم فرش را از کارخانه تهیه کنید بدون شک با قیمتی پایینتر می توانید خرید خود را انجام داده باشید.

نکاتی برای خرید گلیم فرش پذیرایی

  • قبل از خرید، بهتر است بازار را بررسی کنید و قیمت‌ها را مقایسه کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا بهترین قیمت را برای گلیم فرش انتخاب کنید. ( پیشنهاد ما خرید مستقیم از کارخانه معرفی شده می باشد).

  • مطمئن شوید که جنس، طرح و رنگ گلیم با سلیقه و نیازهای شما همخوانی دارد.

  • در صورت امکان، از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر و با سابقه خرید با نماد الکترونیک خرید کنید تا از کیفیت و اصالت گلیم اطمینان حاصل کنید.

  • قبل از خرید، مشاوره از کارشناسان فروشگاه برای خرید گلیم فرش مشاوره بگیرید.

با رعایت این نکات، می‌توانید گلیم فرش پذیرایی مناسبی را با قیمت مناسبی برای فضای پذیرایی خود انتخاب کنید.

نظر شما