شناسهٔ خبر: 67550882 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

هواشناسی استان سمنان هشدار زرد صادر کرد

مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای این استان، گفت: باید تمهیدات پیشگیرانه لازم، برای کاهش خسارات ناشی از باد شدید در استان سمنان اندیشیده شود.

صاحب‌خبر -

ایرج مصطفوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان، با اشاره به فعالیت یک سامانه در سطح استان، اظهار داشت: این سامانه سبب افزایش گرادیان فشار و وزش باد شدید و تندبادهای لحظه‌ای و گرد و خاک در سطح استان می‌شود و تا اواخر وقت جمعه بیست و دوم تیر ماه در استان فعال است.

وی گفت: با فعالیت این سامانه شاهد وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و تندبادهای لحظه‌ای و گرد و خاک در غالب نقاط استان به ویژه در ساعات بعد از ظهر و شب خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با بیان اینکه کاهش نسبی کیفیت هوا و افزایش نسبی غلظت غبار از دیگر مخاطرات این سامانه است؛ گفت: احتمال خسارت و مخاطرات ناشی از باد در استان سمنان وجود دارد.

مصطفوی از کاهش دید در محورها و کاهش نسبی کیفیت هوا به عنوان دیگر مخاطرات این سامانه نام برد و گفت: احتمال آتش‌سوزی در مراتع و نواحی جنگلی به دلیل گرمای هوا و همراهی با باد شدید وجود دارد.

وی بر لزوم اتخاذ تمهیدات پیشگیرانه لازم برای کاهش خسارات ناشی از باد شدید تأکید کرد و گفت: عابران پیاده از تردد و همچنین پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان نیمه‌کاره یا سازه‌های ناپایدار به دلیل باد شدید خودداری کنند.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان بر لزوم کنترل پوشش گلخانه‌ها با هدف کاهش خسارات ناشی از باد تأکید کرد و گفت: کشاورزان و دامداران تمهیدات لازم را در این زمینه اتخاذ کنند.

مصطفوی همچنین از مردم خواست از روشن کردن آتش در مراتع و نواحی جنگلی خودداری کرده و در صورت روشن کردن حتماً از خاموش شدن کامل آن اطمینان حاصل کنند.

وی با بیان اینکه در همین بازه زمانی شاهد فعالیت یک سامانه بارشی و ناپایداری‌های محلی در سطح استان خواهیم بود، گفت: این سامانه تا اواخر وقت روز جمعه بیست و دوم تیرماه در استان سمنان فعال بوده و با فعالیت این سامانه شاهد بارش‌های پراکنده رگباری، گاهی رعد و برق و احتمال تگرگ برای برخی نقاط به ویژه در ارتفاعات و نواحی شمالی استان در ساعات بعد از ظهر و شب خواهیم بود.

مدیر کل هواشناسی استان سمنان همچنین از مه‌آلودگی و کاهش دید به عنوان دیگر مخاطرات این سامانه بارشی نام برد و بیان کرد: احتمال مه‌آلودگی و کاهش دید برای محورهای کوهستانی و شمالی استان با فعالیت این سامانه وجود دارد.

انتهای پیام/361/

نظر شما