شناسهٔ خبر: 67550557 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس شورای شهر شیرینو:

صدور حکم شهردار شیرینو تسریع شود

بوشهر- رئیس شورای اسلامی شهر شیرینو گفت: پس از انتخاب شهردار، وزارت کشور باید پس از ۱۰ روز حکم مربوطه را صادر کنند اما ۷۲ روز از معرفی شهردار شیرینو می‌گذرد و گذشته و احکام صادر نشده است.

صاحب‌خبر -

ابراهیم بهمنی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بر اساس تبصره ۳ اصلاحی ۴ آبان سال ۸۲ از بند یک ماده ۷۱ قانون شوراها چنانچه شهردار معرفی‌شده واجد شرایط نباشد باید مراتب همراه با مستندات به شورای اسلامی شهر اعلام شود.

وی تصریح کرد: چنانچه شورای شهر اصرار بر انتخاب شهردار مورد نظر داشته باشد، موضوع به هیئت حل اختلاف مرتبط ارسال خواهد شد.

بهمنی تأکید کرد: به نظر می‌رسد مشکلی نباید برای صدور حکم شهردار وجود داشته باشد اما اگر مشکلی هم باشد هیئت حل اختلاف ظرف ۱۵ روز مکلف است نظر خود را اعلام کند که برای طرفین شورای شهر و وزارت کشور لازم‌الاجراست.

وی افزود: چنانچه در این ۱۵ روز نیز اعلام نظر نشود شهردار اختیارات قانونی برای اجرای مصوبات شورای شهر دارد.

بهمنی گفت: با توجه به اینکه شهر جدید شیرینو نزدیک به ۱۷ هزار نفر جمعیت دارد و عقب افتادن صدور حکم باعث وقفه در بسیاری از پروژه‌ها و برنامه‌های شهر شده است و همچنین انتخاب نفر جدید این وقفه طولانی را بسیار طولانی‌تر خواهد کرد، لذا نیاز است هرچه سریع‌تر حکم شهردار منتخب صادر و ابلاغ شود.

نظر شما