شناسهٔ خبر: 67550342 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فارس در عزای سید و سالار شهیدان رخت سیاه پوشید

شیراز - مردم ولایتمدار و حسینی فارس با فرا رسیدن محرم الحرام، غرق عزا و ماتم شده و پرچم‌های سیاه و سبز حسینی در جای جای شهرهای استان فارس برافراشته شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مردم ولایتمدار و حسینی فارس و عزاداران شیراز سومین حرم اهل‌بیت علیهم السلام با فرا رسیدن محرم الحرام، رخت عزا پوشیده، شهرها غرق عزا و ماتم شده و پرچم‌های سیاه و سبز حسینی در جای جای شهرهای استان فارس برافراشته شده است.

حرم مطهر شاهچراغ (ع) نیز طبق روال هر سال با برپایی آئینی معنوی با حضور خدام حرم مطهر شاهچراغ (ع) و آویختن پرچم‌های عزای حسینی و سیاه‌پوشی این بارگاه منور، پرچم‌های سرخ‌فام حرمین مطهر حضرت شاهچراغ (ع) و برادر بزرگوارش حضرت سید میرمحمد (ع) را با پرچم عزای شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، تعویض کرد.

کانون‌های فرهنگی مساجد نیز امسال با شور و حرارتی خاص مهیای برپایی مراسم ماه محرم هستند و به گفته مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان فارس، سوگواری محرم در هزار و ۲۳۳ کانون فرهنگی مساجد فارس اقامه و محافل عزای حسینی برپا می‌شود.

به گفته حجت الاسلام حسین امیدی، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان فارس با همکاری دیگر فعالان مساجد همزمان با فرارسیدن محرم الحرام به برنامه‌ریزی برگزاری برنامه‌های ویژه این ایام پرداخته و با سیاهپوش کردن مساجد و نصب پرچم‌های عزا در خیابان‌ها و معابر، مقدمات برگزاری محافل عزای حسینی را فراهم کرده‌اند.

هیأت مذهبی فارس نیز پس از برگزاری جلسات متعدد هماهنگی به ویژه در اداره کل تبلیغات اسلامی فارس، خود را جهت برگزاری پرشور مراسم محرم امسال آماده کرده‌اند.

فارس در عزای سید و سالار شهیدان رخت سیاه پوشید

برگزاری جلسات متعدد آموزشی برای راویان نیز از دیگر اقداماتی است که در این ایام در فارس انجام شده و دوره آموزشی راویان اعزامی در ایام اربعین حسینی جهت موکب‌های استان فارس در کشور عراق در تاریخ ۱۴ و ۱۵ تیرماه در سالن جلسات شهید آیت الله دستغیب (ره) حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) با حضور ۲۳۰ نفر خواهران و برادران طلبه با همکاری بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت فارس، سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون سپاه فجر برگزار شد.

این دوره با حضور اساتید اخلاق و علمای دینی برجسته کشور و همچنین آیت الله لطف‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس برگزار شد.

نظر شما