شناسهٔ خبر: 67550264 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه گناوه:

اراده خداوند بر ماندگاری نام «امام حسین (ع)» است

گناوه - امام جمعه گناوه گفت: اراده و خواست خداوند بر ماندگاری و زنده ماندن نام امام حسین (ع) و اهل بیت (ع) است و هیچ کس را یارای مقابله با این اراده الهی نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی شنبه شب در مراسم شب اول محرم در مسجد شهید حر خسروی گناوه با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سید و سالار شهیدان و یاران باوفای آن حضرت با اشاره به اهمیت روز اول محرم در روایتی از امام رضا (ع) اظهار داشت: ماه محرم قبل از اسلام و در زمان جاهلیت نیز در بین اعراب آن دوران از ماه‌های حرام بود که جنگ و خونریزی در آن صورت نمی‌گرفت.

امام جمعه گناوه افزود: با آمدن دین مبین اسلام برخی از سنت‌های جاهلی را امضا کرد که یکی از آنها پذیرفتن ماه‌های حرام است.

وی ادامه داد: اما علیرغم حرام شمردن این ماه، دشمنان در سال ۶۱ در ماه حرام آن حادثه تلخ را در سرزمین کربلا به وجود آورند و امام حسین (ع) و فرزندان و یارانش را به شهادت رساندند.

حجت الاسلام رکنی حسینی با بیان اینکه ماه محرم که فرا می‌رسد دل‌های همه شیعیان غمگین می‌شود، اضافه کرد: وجود مبارک امام حسین (ع) در سال ۶۱ در یک منطقه و زمان خاص به شهادت می‌رسد ولی امروز نام آن حضرت و شهدای کربلا تمام جهان را فرا گرفته است و بر تارک تاریخ می‌درخشد و دشمن که تصور می‌کرد می‌تواند با شهادت امام حسین ع و اسارت اهل بیت (ع)، نام حضرت را از صحنه گیتی محو کند، هرگز به اهداف خود دست نیافت.

وی خاطرنشان کرد: یکی از رموز و عوامل ماندگاری نام امام حسین (ع) اراده تکوینی الهی است که نام آن حضرت باید زنده بماند.

امام جمعه گناوه بیان کرد: ما در زیارت امام حسین ع شهادت می‌دهیم که آن حضرت نور خداست و دشمن فکر می‌کند که می‌تواند نور الهی را خاموش کند و تلاش کرد نام امام و نام کربلا را از بین ببرد ولی تمام عالم هم نمی‌توانند نام اهل بیت (ع) را از صحنه روزگار حذف کنند، چرا که اراده الهی بر ماندگاری نام ِ آنان است و هیچکس توانایی مقابله با اراده الهی را ندارد.

وی با بیان اینکه دعای حضرت ابراهیم برای حضرت اسماعیل و هاجر توسط پیامبر (ص) برای امام حسین (ع) خواهده شد، یادآور شد: امروز میلیون‌ها زائر در اربعین جذب حرم منور آن حضرت می‌شود و این دعای پیامبر (ص) در حق امام حسین (ع) است.

حجت الاسلام رکنی حسینی یادآور شد: امروز کشور ایران به تعبیر شهید سلیمانی کشور و حرم امام حسین ع است و اگر در ۱۴ قرن قبل دشمن بر علیه آن حضرت بود امروز هم بر علیه ملت امام حسین (ع) توطئه چینی می‌کند.

امام جمعه گناوه تصریح کرد: علی رغم همه توطئه‌های دشمنان علیه ملت ایران و نظام اسلامی اما شاهد حضور بی نظیر و پرشور و میلیونی مردم عاشق اهل بیت (ع)،امام حسین (ع) و آل الله پای صندوق‌های رأی در انتخابات ریاست جمهوری بودیم که مایه یاس دشمن شد.

وی ادامه داد: دشمن در ایام انتخابات تلاش‌ها و توطئه‌های بسیاری به کار بست تا مردم را از حضور پای صندوق‌های رأی بازبدارد ولی از آنجا که دل‌ها در دست خدا و این کشور مملکت آل الله است به کوری چشم همه دشمنان مردم حضور میلیونی یافتند و مقام معظم رهبری از همه مردم و همه طرفداران کاندیداها و خود کاندیداها تقدیر کرد.

امام جمعه گناوه ابراز امیدواری کرد که رئیس جمهور منتخب بتواند راه شهدای خدمت را ادامه دهد.

نظر شما