شناسهٔ خبر: 67549701 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

افزایش شکایت مردم آمریکا از وخامت وضعیت پروازها

تعداد شکایات ثبت شده مسافران خطوط هوایی به دولت ایالات متحده نشان می‌دهد که وضعیت پروازها در این کشور طی سال گذشته میلادی بسیار بدتر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از آسوشیتدپرس، تعداد شکایات ثبت شده مسافران خطوط هوایی به دولت ایالات متحده نشان می‌دهد که وضعیت پروازها در این کشور طی سال گذشته میلادی بسیار بدتر شده است.

وزارت حمل و نقل آمریکا روز جمعه اعلام کرد که نزدیک به 97000 شکایت در سال 2023 دریافت کرده که در مقایسه با سال قبل از آن که حدود 86000 شکایت ثبت شده بود، افزایش نشان می‌دهد.

به گفته این وزارتخانه، شکایات زیادی وجود دارد که باعث شده است بررسی پرونده‌ها و جمع آوری ارقام تا ژوئیه به طول بیانجامد.

این بالاترین تعداد شکایات مشتریان خطوط هوایی از سال 2020 محسوب می‌شود، یعنی زمانی که شرکت‌های هواپیمایی پس از شیوع ویروس کرونا و توقف سفرهای هوایی، در بازپرداخت وجه به مشتریان کند بودند.

بر اساس داده‌های پایگاه اینترنتی فلایت اور FlightAware، این افزایش شکایات حتی در زمانی رخ داد که خطوط هوایی پروازهای بسیار کمتری را در ایالات متحده لغو کردند.

در سال گذشته میلادی 116700 یا 1.2 درصد از کل پروازها لغو شد در حالی که در سال 2022 حدود 210500 یا 2.3 درصد از کل پروازها در این کشور لغو شده بود.

با این حال، موارد تاخیر در سال گذشته به شدت بالا بود و حدود 21 درصد از کل پروازها را تشکیل می‌داد.

بیش از دو سوم از کل شکایات در سال گذشته مربوط به شرکت‌های هواپیمایی ثبت شده در آمریکا بود، اما یک چهارم به خطوط هوایی خارجی مربوط بود. بقیه این شکایات علیه آژانس‌های مسافرتی و اپراتورهای تور هوایی ثبت شده بود.

بر اساس این گزارش، شکایات مربوط به برخورد با مسافران دارای معلولیت در مقایسه با سال 2022 بیش از یک چهارم افزایش یافته است. بیشتر آنها در مورد نژاد یا منشاء ملی بودند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما