شناسهٔ خبر: 67548900 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

بحران نیروی نظامی در ارتش اسرائیل/ نشست ویژه برای تمدید خدمت اجباری

اقتصادنیوز: یک رسانه اسرائیلی اعلام کرد که مقامات این رژیم قصد دارند با بررسی لایحه مدت خدمت نظامی اجباری در ارتش تا ۳ سال دیگر تمدید کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، در حالی که جنگ علیه حماس وارد نهمین ماه خود شده است، نیروهای نظامی اشغالگران موسوم به (IDF) با چالش‌های فزاینده‌ای کمبود نیروی نظامی روبرو هستند.

در همین ارتباط، سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی شامگاه شنبه اعلام کرد که کابینه به همراه فرماندهان ستاد ارتش صهیونیستی روز یکشنبه برای بررسی کمبود نیروی نظامی در ارتش نشست ویژه برگزار خواهد کرد.

رسانه عبری گزارش داد که در نشست روز فرداد (یکشنبه) مقامات این رژیم با حضور فرماندهان نظامی صهیونیستی در نظر دارند که با بررسی لایحه مدت خدمت نظامی اجباری در ارتش تا ۳ سال دیگر تمدید کنند. سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که فرماندهان ارتش پیشتر به دلیل کمبود نیروی نظامی در صفوف ارتش به مقامات این رژیم خواسته بودند که طول زمان خدمت اجباری وظیفه را افزایش دهند.

پیشتر نیز شبکه تلویزیونی کان در گزارشی به نقل از یوآف گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود که ارتش در حال حاضر و به شکلی کاملاً فوری نیازمند ۱۰ هزار نیروی نظامی اضافی است.

وی در این رابطه اعلام کرد: ما در صورت امکان ۴۸۰۰ نیرو را می‌توانیم از یهودیان افراطی تأمین کنیم، ۳۰۰۰ نیرو هم تا آخر سال جاری می‌توان فراخواند و ۱۸۰۰ نیرو نیز به شکل روتین سالانه وارد خدمت سربازی می‌شوند.

سابقا نیز شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گفته بود که ارتش برای جلوگیری از خروج نیروهای خود از خدمت نظامی ناتوان است و این موضوع، وضعیت نیروی انسانی آن را وخیم‌تر کرده است.

نظر شما