شناسهٔ خبر: 67548544 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

برد انگلیس دیدار جوکوویچ را تعطیل کرد (عکس)

دیدار حساس نواک جوکوویچ نفر اول تنیس جهان مقابل الکسی پاپیرین، به خاطر شادی هواداران حاضر در ویمبلدون از پیروزی دراماتیک انگلیس در ضربات پنالتی مقابل سوئیس، برای لحظاتی متوقف شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، سه شیرها پس از تساوی یک بر یک در 120 دقیقه بازی در دوسلدورف، با پیروزی در ضربات پنالتی، جواز حضور در نیمه نهایی یورو 2024 را کسب کردند.

در حالی که بازیکنان انگلیس در آلمان پشت ضربه پنالتی قرار می‌گرفتند، به نظر می‌رسید هواداران حاضر در ویمبلدون با تشویق و هیجان فراوان، نظاره‌گر این مسابقه حساس بودند.

تصاویری که در فضای مجازی منتشر شده، پاپیرین را در حال سرویس زدن و جوکوویچ را آماده برای برگشت نشان می‌دهد. اما ناگهان با شروع شدن صدای هورا و کف زدن تماشاگران، تمرکز هر دو بازیکن برهم می‌خورد.

نفر دوم رنکینگ تنیس جهان با لبخندی، لحظه‌ای مفرح را با حریف خود تجربه می‌کند و سپس با تظاهر به زدن ضربه پنالتی، جو حاکم بر مرکز تنیس ویمبلدون را برای لحظاتی تغییر می‌دهد.

به نظر نمی‌رسید این وقفه کوتاه، تمرکز جوکوویچ و پاپیرین را برهم بزند و آن‌ها به سرعت به ادامه مسابقه خود بازگشتند. جوکوویچ پس از غلبه بر پاپیرین با نتیجه 4-6، 6-3، 6-4 و 7-6 در مصاحبه درون زمین گفت: «در ست اول و نیمی از ست دوم به نظر می‌رسید تماشاگران خیلی مشتاق بودند تا از نتیجه بازی [انگلیس و سوئیس] باخبر شوند!»

2051283

جوکوویچ سپس پرسید که آیا انگلیس برنده شده است؟ و با تشویق تماشاگران، او ادامه داد: «به همین دلیل است که شما اینجا ماندید. تبریک به انگلیس! من هم سعی کردم یک پنالتی بزنم، اما چپ پا هستم و الکسی به خوبی دفاع کرد.»

ویمبلدون تنها رویداد ورزشی نبود که تحت تاثیر جشن‌های هواداران انگلیس قرار گرفت. مسابقه بین تیم‌های هند و پاکستان در لیگ جهانی کریکت نیز به همین شکل با وقفه همراه شد.

در ورزشگاه ادگباستون، تماشاگران به جای پیگیری بازی کریکت، در راهروهای ورزشگاه جمع شده و با هیجان، نظاره‌گر ضربات پنالتی بودند. با گل شدن پنالتی پایانی توسط ترنت الکساندر-آرنولد، ورزشگاه منفجر شد و هواداران با تمام وجود به جشن و پایکوبی پرداختند.

انگلیس در ضربات پنالتی، هر پنج ضربه خود را به گل تبدیل کرد. کایل پالمر، بوكایو ساکا، ایوان تونی، جود بلینگام و در نهایت ترنت الکساندر-آرنولد، پنالتی‌های خود را به گل تبدیل کردند.

این یک لحظه به خصوص مهم برای ساکا بود، بازیکنی که سه سال پیش پنالتی خود را در فینال یورو از دست داده بود، اما این بار با اعتماد به نفس بالا، توپ را وارد دروازه کرد.

ساکا همچنین بازیکن برتر انگلیس در طول بازی بود و پس از اینکه بریل امبولو برای سوئیس گلزنی کرد، گل تساوی انگلیس را به ثمر رساند. بلینگام با وجود درخشش در بازی‌های قبل، شب ناکامی را پشت سر گذاشت و حتی توسط یکی از هواداران سوئیس که او را بعد از درگیری با فابین شار در نیمه اول مسخره می‌کرد، تحریک شد.

نظر شما