شناسهٔ خبر: 67548274 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

سرنوشت عجیب هشت گوشی محبوب در بازار

موج گرانی آیفون در هفته‌های گذشته به مدل‌های پرفروش سامسونگ رسیده است

صاحب‌خبر -

فرارو - گلکسی A۱۵ از یک ماه قبل به اینطرف حدود ۲۰ درصد گران شده است.

به گزارش فرارو؛ قیمت گلکسی A۱۵ نسخه ۱۲۸ گیگ با چهار گیگابایت حافظه‌موقت، در این مدت رشد تقریبا ۱.۵ میلیونی داشته است. محبوب‌ترین گوشی کره‌ای در بازار موبایل ایران، اواسط خرداد امسال در ارزان‌ترین حالت ممکن شش میلیون و ۶۰۰ هزار تومان ارزش داشت، اما الان فروشنده‌های موبایل قیمت گلکسی A۱۵ را با همین مشخصات نزدیک هشت میلیون اعلام می‌کنند. روند قیمت گلکسی A۱۵ در بازار بی‌شباهت به اغلب مدل‌های دیگر نیست و همیم میزان افزایش قیمت را در؟ هم می‌بینیم.

گلکسی A۵۵ سامسونگ را به‌خاطر دوربین قدرتمند و بقیه مشاخصات قابل قبولی که دارد، یکی از قلدرترین میانرده‌های بازار حساب می‌کنیم. قیمت گلکسی A۵۵ سامسونگ تا یک ماه قبل با ۲۵۶ گیگ فضای ذخیره‌سازی در دسته گوشی‌های ۲۰ تا ۲۱ میلیونی قرار می‌گرفت.

گلکسی A۵۵ اوایل تیرماه امسال نیز در همین محدوده قیمت فروخته می‌شد، اما قیمت گلکسی A۵۵ الان با رشد تقریبا ۲۰ درصدی در بازار به ۲۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است. خیلی‌ها به‌همین خاطر فعلا خرید A۵۵ را توصیه نمی‌کنند و چشم‌انتظار روند دیگری برای روز‌ها و هفته‌های آتی هستند.

گلکسی S۲۴ اولترا به‌عنوان پرچمدار کنونی سامسونگ در یک ماه گذشته دستخوش تغییر قیمت محسوسی نشده است. خرید گلکسی S۲۴ اولترا نسخه یک ترابایت در این مدت نهایتا هزینه ۱۰۷ میلیونی داشته و این عدد در هفته‌های اخیر تغییری نداشته است.

ردمی نوت ۱۳ نسخه ۴G در بازار شکل و شمایلی شبیه A۱۵ سامسونگ دارد. محبوب‌ترین میانرده امسال چینی در ایران است و الان حدود ۱۰ میلیون فروخته می‌شود. یک ماه قبل فروشنده‌های موبایل قیمت ردمی نوت ۱۳ نسخه ۴G را نزدیک ۱۱ میلیون به خریداران اعلام می‌کردند و در این مدت قیمت ردمی نوت ۱۳ نسخه ۴G تا مرز ۱۳ میلیون هم جلو رفت.

پوکو X۶ پرو که از دید طرفداران شیائومی می‌تواند رقیب شایسته‌ای برای A۵۵ باشد، فعلا در جمع گوشی‌های ۲۰ میلیونی دیده می‌شود. مدلی که تا یک ماه قبل با دو، سه میلیون تومان کمتر از چیزی که الان قیمت دارد، قابل خریداری بود.

ردمی A۳ شیائومی هم جزو گزینه‌های پیشنهادی برای خرید ارزان‌ترین گوشی هوشمند بازار است. تا یک ماه قبل قیمت ردمی A۳ شیائومی، در ارزان‌ترین حالت به پنج میلیون و ۴۰۰ هزار تومان می‌رسید. با اینکه قیمت ردمی A۳ شیائومی اوایل تیرماه از مرز شش میلیون رد شد، اما الان قیمت ردمی A۳ شیائومی با یک ماه قبل برابری می‌کند.

آیفون ۱۳ پرو مکس دقیقا نقطه مقابل ردمی A۳ شیائومی قرار دارد. درغیاب آیفون ۱۴ و ۱۵، گرانترین گوشی در ایران است. خرید آیفون ۱۳ پرو مکس در بازار الان با یک ترابایت فضای ذخیر‌ه‌سازی تا ۱۶۲ میلیون ناقابل آب می‌خورد، اما همین آیفون ۱۳ پرو مکس نسخه یک ترابایت را تا دو هفته قبل ۱۵۵ میلیون تومان و یک ماه قبل ۱۵۰ میلیون می‌فروختند.

قیمت آیفون ۱۳ پرو مکس نسخه یک ترابایت به‌این ترتیب در یک ماه گذشته حدود ۱۰ درصد رشد داشته و این عدد برای خود آیفون ۱۳ نسخه معمولی به حدود ۲۰ درصد می‌رسد.

قیمت آیفون ۱۳ معمولی یک ماه قبل، تقریبا ۴۴ میلیون تومان بود. همزمان با اخبار نگران‌کننده درباره ماجرای تعرفه ۹۶ درصدی واردات گوشی‌های اپل، قیمت آیفون ۱۳ معمولی در اوایل تیرماه از مرز ۴۶ میلیون تومان عبور کرد و الان خرید آیفون ۱۳ معمولی دست‌کم ۵۲ میلیون و ۵۰۰ آب می‌خورد.

روند قیمت پرفروش‌ترین گوشی‌های بازار 

مدل

15 خرداد

اول تیر

15 تیر

گلکسی A15

شش میلیون و 600 هزار تومان

هفت میلیون و 600 هزار تومان

هشت میلیون تومان

گلکسی A55

20 میلیون و 600 هزار تومان

20 میلیون و 600 هزار تومان

24 میلیون و 500 هزار تومان

گلکسی S24 اولترا

107 میلیون تومان

107 میلیون تومان

107 میلیون تومان

ردمی نوت 13

10 میلیون و 900 هزار تومان

10 میلیون و 700 هزار تومان

10 میلیون تومان

ردمی A3

پنج میلیون و 400 هزار تومان

پنج میلیون و 600 هزار تومان

پنج میلیون و 400 هزار تومان

پوکو X6 پرو

18 میلیون و 400 هزار تومان

20 میلیون و 900 هزار تومان

20 میلیون و 250 هزار تومان

آیفون 13 معمولی

43 میلیون و 900 هزار تومان

46 میلیون و 800 هزار تومان

52 میلیون و 500 هزار تومان

آیفون 13 پرو مکس

150 میلیون تومان

155 میلیون تومان

162 میلیون تومان

برچسب‌ها:

نظر شما