شناسهٔ خبر: 67547990 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

اهتزاز پرچم عزای اباعبدالله(ع) بر فراز گنبد حرم عبدالعظیم(ع)

با فرا رسیدن عزاداری ایام محرم ۱۴۴۵ و با اهتزاز پرچم عزای حسینی بر فراز گنبد حرم حضرت عبدالعظیم(ع)، شهرری عزادار شد.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، به مناسبت فرا رسیدن ایام ماه محرم الحرام، ماه عزای خاندان رسالت و ماه شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش، شنبه ۱۶ تیر ماه ویژه برنامه اهتزار پرچم منور و متبرک حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بر فراز گنبد حرم مطهر حضرت سیدالکریم(ع) با مرثیه خوانی حاج مهدی سماواتی و حاج حیدر خمسه از ساعت ۱۸:۳۰ در صحن اصلی حرم مطهر آغاز شد و عاشقان و دوستداران خاندان عصمت و طهارت عزادار سالار شهیدان اباعبدالله الحسین شدند.

در این مراسم که با جمع خوانی جمعی از خدام آستان مقدس همراه بود، پرچم حرم مطهر حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به نشانه آغاز ماه محرم و تا پایان ماه صفر بر فراز بارگاه منور حضرت عبدالعظیم علیه السلام برافراشته می ماند.

در این خصوص روابط عمومی آستان مقدّس حضرت عبدالعظیم (ع) روز شنبه اعلام کرد: مراسم دهه اول ماه محرم از شنبه ۱۶ تیرماه، پس از نماز مغرب و عشاء در شبستان امام خمینی(ره) آستان مقدس با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین میرهاشم حسینی و مرثیه سرایی حاج حمید رمضانپور و کربلایی الیاس آستی از ویژه برنامه های این ایام خواهد بود.

همچنین ویژه برنامه ای هر روز در دهه اول ماه محرم از یکشنبه ۱۷ تیرماه، بعد از نماز ظهر و عصر در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسین میرلوحی و مرثیه خوانی ذاکرین اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام برگزار می شود.

لازم به ذکر است، ویژه برنامه سخنرانی و قرائت زیارت عاشورا هر روز از ساعت ۷ صبح در دهه اول محرم در مسجد جامع آستان مقدس نیز برگزار خواهد شد.

مراسم تعویض پرچم گنبد حرم مطهر حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) چندین بار در طول سال انجام می شود که به صورت رسمی چهار بار در آغاز ماه محرم، ایام فاطمیه، شهادت حضرت امیرالمومنین(ع) و وفات حضرت سیدالکریم(ع) پرچم تعویض و بیرق سیاه برافراشته می شود.

انتهای پیام/

نظر شما