شناسهٔ خبر: 67546114 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

انصارالله یمن به پزشکیان تبریک گفت

اقتصادنیوز: مسئولان جنبش انصارالله یمن پیروزی مسعود پزشکیان در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ایران را به او تبریک گفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن در پیامی به پزشکیان، پیروزی او در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت.

وی افزود: انتخابات موفقیت آمیز ریاست جمهوری ایران را به مردم و رهبری معظم انقلاب و به رئیس جمهور منتخب به خاطر پیروزی و جلب اعتماد مردمش تبریک می گوییم.

همچنین «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن پیروزی پزشکیان را تبریک گفت و تصریح کرد: کسب اعتماد مردم ایران را به مسعود پزشکیان تبریک می گوییم و برای او در ماموریت بزرگش برای پیشبرد ایران و حفظ امنیت و ثبات آن آرزوی موفقیت می‌کنیم.

خبر مرتبط
صدرنشینان آرای مردم؛ روسای جمهور در افت وخیز سرمایه اجتماعی/ مسعود پزشکیان کجا ایستاد؟+ نمودار

اقتصاد نیوز: انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم به ایستگاه پایانی رسید و مسعود پزشکیان با مشارکت 49.8 درصدی واجدین شرایط، پاستورنشین شد. او اگرچه 53.7 درصد آرای مشارکت کنندگان در انتخابات را در دور دوم از آن خود کرد اما بررسی اقتصادنیوز نشان می‌دهد او با سرمایه اجتماعی کمتری وارد پاستور شده است؛ سرمایه ‌ای از شبکه‌های اجتماعی دارای ارزش که به عنوان پشتوانه مهم در ادامه کار دولت او به شمار می‌آید. «اقتصادنیوز» در این گزارش به بررسی میزان سرمایه اجتماعی روسای جمهور پس از انقلاب پرداخته است و افت و خیز آن را در دوره های مختلف بررسی کرده است.

المشاط ادامه داد: «ما بر تمایل خود برای تقویت روابط بین یمن و ایران به گونه‌ای که در خدمت منافع دو کشور و به نفع دو ملت در زمینه‌های مختلف باشد، تأکید می‌کنیم.»

 

نظر شما