شناسهٔ خبر: 67546037 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

گزارش مهر؛

استان سمنان سوگوار محرم حسینی (ع)/ وقتی بغض آغوش می‌گشاید

سمنان- مردم استان سمنان با لباس سیاه عزاداری به استقبال ماه محرم، ماه مظلومیت خاندان اباعبدالله الحسین (ع) رفتند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: مردم استان سمنان همپای دیگر شیعیان ایران و جهان، از امشب، شب اول ماه محرم، با حضور در تکایا و مساجد، در آئین سوگواری امام حسین (ع) و شهدای دشت کربلا حضور می‌یابند.

مردم سیاه پوش دیار علما و فضلا و شهدا، در حالی ماه محرم را آغاز می‌کنند که تقارن این ایام با اربعین شهدای خدمت حال و هوای ویژه ای به محرم امسال شأن بخشیده است.

دل‌های شکسته به عشق حسین (ع) سوگوار است

دل‌های شکسته مردم استان سمنان از امشب در آغوش تکایا و مساجد و بقاع متبرکه، به سوی آسمان غربت پر می‌کشد. اینجا آغاز دهه اول ماه محرم است و مردم دل‌هایشان را آماده می‌کنند تا در عزای ابا عبدالله (ع) صیغل بخورد.

امشب مداحان می‌خوانند لبم لبریز از جام حسین است؛ عروج نام من بام حسین است امشب مردم جواب می‌دهند اگر جراح قلبم را شکاف؛ به روی لوح دل نام حسین است. اینجا سمنان است مهد عاشقان اهل بیت (ع) و امشب شب اول ماه محرم است.

امشب مردم ما می‌خوانند وقتی هوای شهر نفس گیر می‌شود، با روضه حسین نفس تازه می‌کنم؛ مردمی که روز گذشته با حضور در تکایا و مساجد، این مکان‌های متبرک را برای دهه اول ماه محرم آماده کرده‌اند.

استان سمنان سوگوار محرم حسینی (ع)/ وقتی بغض آغوش می‌گشاید

سمنان میزبان مراسم عزاداری

از امشب مراسم محوری نیز در استان سمنان برگزار می‌شود در مرکز استان مجلس عزای حسینی از امشب، در مسجد عابدینیه سمنان به مدت ده شب بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود و این از همان مراسم محوری و بزرگی است که هر سال مورد استقبال گسترده مردم و رسانه‌ها در سراسر استان قرار می‌گیرد.

گلزار شهدای حرم مطهر امامزاده یحیی (ع) سمنان نیز از امشب میزبان مراسم عزاداری سالار شهیدان است مراسمی که حجت الاسلام فاطمی نیا سخنران آن است و اکبر نظری و علیرضا صادقی مداحی آن را بر عهده دارند.

آئین محوری محرم

در شاهرود نیز مراسم محوری در مساجد شهر مانند مدرسه قلعه، مسجد باغزندان و غربا و … برگزار می‌شود و مردم خودشان را آماده می‌کنند تا در رثای مولایشان حسین (ع) بر سر و سینه بزنند. مراسم محوری نیز به مدت ده شب در حسینیه اعظم ابوالفضل (ع) دامغان برگزار خواهد شد.

صحن اصلی مسجد جامع زیبای گرمسار نیز از امشب ساعت ۲۱ میزبان خیل عزاداران حسینی است مراسمی که هیأت امنای مسجد جامع و هیأت قاسم بن الحسن (ع) آن را برگزار می‌کنند.

در روستاهای استان سمنان نیز مراسم ویژه ای برگزار می‌شود همچنین آئین سنتی پوش تکیه در شاهرود نیز امسال برگزار شد تا تکیه بازار آماده میزبانی از خیل عزاداران شود. از امشب داغ بر دل نشسته مردم استان سمنان تازه‌تر می‌شود در سوگ مولایشان حسین (ع)؛ امشب مساجد استان میزبان جمع عظیم عاشقان اهل بیت (ع) و سوگواران حسینی است.

خبرگزاری مهر تلاش می‌کند که مراسم محوری ماه محرم در دهه اول را به اطلاع شما مردم شریف استان برساند. ما را در این شب‌ها از دعای خیر خودتان بی نصیب نکنید.

نظر شما