شناسهٔ خبر: 67545851 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

رسانه‌های عبری: فردا اعتراضات علیه نتانیاهو به اوج می‌رسد

رسانه‌های عبری زبان در گزارش‌های مختلفی خبر دادند، همزمان با نهمین ماه جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم نوار غزه، اعتراضات ضد نتانیاهو به نقطه اوج خود خواهد رسید.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، روزنامه یسرائیل هیوم در گزارشی اعلام کرد، در حالی شامگاه امشب (شنبه شب) سرتاسر (فلسطین اشغالی) شاهد تجمعات مختلف معترضان خواهد بود، فردا نیز در سرتاسر فلسطین اشغالی اعتصاب عمومی اعلام شده است.

این رسانه عبری زبان در گزارشی که عصر شنبه در خروجی وبگاه خود منتشر کرد، نوشت: معترضان همچنانان خواهان توافق برای آزادی فوری اسرا و اعلام موعد برگزاری انتخابات زودرس در سال جاری هستند.

یسرائیل هیوم در گزارش خود تاکید کرد، سازمان‌های معترض فردا یکشنبه را به مناسبت گذشت 9 ماه از جنگ در غزه روز اعتصاب سراسری و نافرمانی اعلام و تاکید کردند که در این روز تحرکات اعتراض آمیز گسترده‌ای در تمام نقاط (فلسطین اشغالی) صورت خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید

نتانیاهو مخالفان و معترضان خیابانی‌ را دادگاهی می‌کند

شکست همه‌جانبه نتانیاهو در نظرسنجی‌های سرزمین‌های اشغالی

سرتاسر فلسطین اشغالی صحنه تظاهرات علیه نتانیاهو بود

این سازمان‌ها خواهان تعطیلی سراسری و اعمال فشارهای گسترده علیه کابینه نتانیاهو شدند.

به نوشته رسانه‌های عبری زبان فردا 7 جولای دقیقا 9 ماه از جنگ می‌گذرد و قرار است دست کم در 70 نقطه از (فلسطین اشغالی) تجمعات اعتراض آمیز تشکیل و این روز به روز رستاخیزی علیه سیاست‌های کابینه نتانیاهو تبدیل شود.

به اعتقاد رهبران معترضان، شکست 7 اکتبر 18 ماه قبل زمانی که وزیر دادگستری کابینه نتانیاهو طرح تغییرات قضایی را پیش کشید، کلید خورد.

یکی از رهبران معترضان هم در صفحه خود در شبکه ایکس نوشت: فردا همه به خیابان‌ها خواهیم آمد تا یک میلیون معترض در خیابان‌ها حضور پیدا کرده و مقابل این کابینه بایستند و مشروعیت را به جامعه بازگرداند.

واللا نیوز هم در گزارشی در همین رابطه اعلام کرد، قرار است بزرگترین تجمع در اطراف کریا (مقر وزارت جنگ رژیم صهیونیستی) در تل‌آویو برگزار شود.

این اخبار در حالی منتشر می‌شود که روزنامه هاآرتص در گزارشی که برای ساعاتی تیتر یک سایت این روزنامه بود فاش کرد، به پلیس اسرائیل دستور داده شده است با شلاق به معترضان حمله کرده و آنها را متفرق کنند.

خبرنگار این رسانه پر مخاطب صهیونیستی در این رابطه گفت تا به امروز ده‌ها نفر از تظاهرات کنندگان معترض در حملات پلیس اسب سوار اسرائیل زخمی‌ شده‌اند.

طی یک سال و نیم گذشته بسیاری از این افراد با شلاق مورد حمله قرار گرفته است و گفته می‌شود به افسران پلیس اجازه داده شده است اگر برای سلامتی خود یا سلامت عموم خطری را احساس کنند، می‌توانند از شلاق  علیه تظاهرات کنندگان استفاده کنند.

در بخشی از این گزارش آمده است، حرکت چهار نعل نیروهای پلیس اسب سوار در خیابان‌های تل‌آویو مدت هاست که به صحنه‌‌هایی عادی تبدیل شده است.

یک سال و نیم ‌است که پلیس اسب سوار خود را به میان تجمع معترضان وارد کرده و مردم را زیر سم اسب‌ها قرار می‌دهند، یا اینکه اسب‌ها با بدن‌های بزرگ خود مردم را به سوی پیاده روها سوق داده و آنها را به خطر می‌اندازند، امری که بارها باعث زخمی ‌شدن تعدادی از تظاهرات کنندگان شده است.پلیس به این هم اکتفا نمی‌کند بلکه با شلاق و یا باتوم به جان اسرائیلی ها می‌افتد.

 

نظر شما