شناسهٔ خبر: 67545387 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنو | لینک خبر

دوری این پرسپولیسی مشهور از فوتبال ۶ ساله شد!

سرمربی پیشین تیم ملی و پرسپولیس گزینه هدایت هیچ تیمی در لیگ برتر ایران نیست.

صاحب‌خبر -
روزنو :

دوری علی دایی از فوتبال ۶ ساله شد!

علی دایی که کارش در عرصه مربیگری را همراه با سایپا و قهرمانی شگفت انگیز به‌عنوان مربی- بازیکن در لیگ برتر آغاز کرد و پس از آن هدایت تیم ملی را برعهده گرفت و سپس روی نیمکت پرسپولیس، راه‌آهن، صبای قم، نفت تهران و سایپا نشست، طی پنج فصل گذشته در هیچ باشگاهی حضور نداشته و این روند ادامه‌دار شده است.

اسطوره فوتبال ایران اولین و آخرین تجربه مربیگری را همراه با نارنجی پوشان پایتخت داشته؛ تیمی که حالا هم خودش در لیگ برتر حضور ندارد و در سه فصل گذشته هم عملکرد ضعیفی در لیگ دسته اول داشته و نتوانسته به سطح اول فوتبال ایران برگردد.

علی دایی که در عرصه مربیگری یک قهرمانی لیگ برتر همراه با سایپا و یک قهرمانی جام حذفی همراه با پرسپولیس دارد، در بازگشت به نیمکت نارنجی پوشان توانست این تیم را در پایان فصل 97-96 به سهمیه آسیایی برساند، اما تداوم حضورش در این باشگاه به یک سال هم نرسید و دو هفته قبل از پایان لیگ هجدهم برکنار شد و دیگر هم به لیگ برتر برنگشت.

بهترین گلزن تاریخ ملی ایران از روز 12 اردیبهشت 98 که اخراج پرحاشیه و عجیبی از سایپا داشت، دیگر سرمربی هیچ تیم لیگ برتری نشده و غیر از دو مقطع که رضا درویش برای انتخابش به‌عنوان سرمربی پرسپولیس سراغ او رفته و برخی تیم‌های دیگر نیز مذاکرات نه چندان رسمی با وی داشتند، پیشنهاد جدی دریافت نکرده است.

علی دایی با اینکه در سالیان اخیر بحث بازگشتش به نیمکت تیم‌های لیگ برتری مثل پرسپولیس، گل‌گهر و... مطرح بوده، اما خودش هم تصمیم گرفته از فضای فوتبال ایران دور باشد ولی می‌توان گفت هیچ باشگاهی نیز به طور جدی با او وارد مذاکره نشده است.

در نقل و انتقالات فعلی نیز که تا چند روز قبل تکلیف بسیاری از تیم‌ها نامشخص بود، هیچ باشگاهی سراغی از علی دایی نگرفت که در نوع خود عجیب و غیرمنتظره بود و باید دید این دوری تا چه زمانی ادامه پیدا می‌کند.

نظر شما